"היצירות משיגות מחירים גבוהים בהרבה מההערכות"

כך אומר דב חזן, בעלי בית המכירות תירוש, שמציע למכירה 20 עבודות מהאוסף, בשווי מוערך של 170 אלף דולר לפחות

מכירת החורף של אמנות ישראלית ובינלאומית של בית המכירות הישראלי תירוש תיערך במוצ"ש, ה-30 בינואר. בערב זה יוצעו למכירה כ-350 יצירות, ומספר דומה יוצע בחלק ב' של המכירה, שיתקיים ב-6 בפברואר. עניין מיוחד מושכת העובדה שהמכירה כוללת 20 יצירות של אמנות ישראלית מאוסף הפניקס. שווי העבודות עומד על 170 אלף דולר לפחות, על-פי ההערכות המוקדמות הנמוכות. לדברי דב חזן, בעלי תירוש, "מניסיון העבר, היצירות מאוסף הפניקס משיגות מחירים גבוהים בהרבה מההערכות".

אחת היצירות החשובות העומדות למכירה מהאוסף היא "דמויות בבית כנסת" של אריה ארוך, המוערכת ב-60-80 אלף דולר.

בית המכירות תירוש מוכר יצירות עבור אוסף הפניקס זה שמונה שנים, אולם בעבר נמכרו יצירות ישראליות מהאוסף באופן דיסקרטי ללא זיהוי המוכר. לפרסום העכשווי קדם פרסום של חברת סותבי'ס לקראת המכירה השנתית שנערכה בניו-יורק בנובמבר האחרון. במכירה זו הוצעו 67 יצירות מאוסף הפניקס, והן הוצגו מראש תחת זהות זו.

המכירה של סותבי'ס נחשבה למוצלחת עבור הפניקס, עם מכירת 58 פריטים בסכום כולל של 1.2 מיליון דולר. בלטה במיוחד יצירתו של יעקב אגם, שנמכרה בסכום שיא של 326.5 אלף דולר.

המכירה של תירוש כוללת גם אמנות ישראלית "ותיקה", של יוצרים חשובים כמו יוחנן סימון, לודוויג בלום, מרסל ינקו ויוסל ברגנר, לצד אמנים עכשוויים בני דור הביניים, כמו דוד ריב וציבי גבע, ולצד הדור הצעיר - אמני חממת "סטארט" של סרז' תירוש, נו הופ ואמנות סינית צעירה. את היצירות ניתן לראות בתערוכה המקדימה שתיפתח ביום ו' השבוע בבית המכירות.