רשות ני"ע: ראיות חדשות מחזקות את הממצאים נגד רועי ורמוס ושי ירון מפסגות

ביהמ"ש הכביד את הערבויות העצמיות: מיליון שקל לורמוס וחצי מיליון שקל לירון השניים נחקרו בשבוע שעבר

ישנן ראיות חדשות, שמחזקות את החשד נגד רועי ורמוס, מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, ושי ירון, מנכ"ל פסגות ני"ע, בנוגע למעורבותם בפרשת הרצת ני"ע בפעילות הנוסטרו של בית ההשקעות הגדול במדינה. כך עולה מבקשה להטלת ערבויות על השניים, שהגישה רשות ני"ע, בראשות פרופ' זוהר גושן, לבית המשפט השלום בתל אביב.

בית המשפט אישר את הבקשה, שהוגשה בהסכמת הרשות והחשודים, והטיל ערבויות חדשות ומכבידות על ורמוס וירון.

לפי שעה לא ידוע מה מעמדו של יו"ר פסגות, אריק שטיינברג, שנחקר בנושא תחת אזהרה, אם כי נראה שלא מדובר מבחינתו בסוף פסוק ועניינו ימשיך להיבדק.

בבקשה שהגישה רשות ני"ע נכתב, כי מכיוון שהחקירה בפרשה נמשכת, ומכיוון שהתגלו ראיות המחזקות את הממצאים נגד החשודים, היא מבקשת להטיל על ורמוס ערבות עצמית בסך מיליון שקל ועל ירון ערבות בסך חצי מיליון שקל, כדי להבטיח את התייצבותם להמשך חקירה.

בנוסף, אישר בית המשפט את בקשת הרשות להאריך את צו עיכוב היציאה מהארץ נגד ורמוס למשך 180 יום נוספים ולהטיל עליו גם ערבות בנקאית בסך חצי מיליון שקל. צו עיכוב היציאה מהארץ נגד ירון הוארך אף הוא ב-180 יום ובנוסף על הערבות העצמית, הוטלה עליו ערבות בנקאית בסך 300 אלף שקל.

בתחילת פברואר 2010 עצרה מחלקת החקירות של רשות ני"ע את דוד אדרי ושי בן דוד, מנהלי הנוסטרו של פסגות ני"ע, בחשד לעבירות תרמית ו"הרצת" איגרות חוב בהיקף של מיליארדי שקלים. בחקירה עלו חשדות נגד ורמוס וירון, לפיהם קיבלו בזמן אמת דיווחים שוטפים אודות הנעשה בחשבון הנוסטרו של החברה ואף אישרו חלק מהפעילות האסורה.

במסגרת החקירה שוחררו אז ורמוס וירון בתנאים מגבילים, נאסר עליהם לצאת מהארץ למשך 90 יום והוטלה עליהם ערבות עצמית בסך 50 אלף שקל.

השניים נחקרו ביום ה' האחרון פעם נוספת בגין החשדות כנגדם. לאחר החקירה פנתה הרשות לניירות ערך בבקשה להטלת המגבלות הנוספות עליהם.

לפי ההערכות, הבקשה להכבדת תנאי השחרור של ורמוס וירון הוגשה בעקבות חשיפתם של ממצאים ממשיים, המעידים על מעורבות ישירה של השניים בביצוע העבירות שבהן הם חשודים, שבעקבותיהם גדל החשש להימלטותם מחקירה. בית המשפט עיין בנספחים הסודיים שבהם פירטה הרשות את הממצאים החדשים ואישר את הבקשה, שהוגשה בהסכמה.

פסגות מסרה בתגובה להחלטת בית המשפט כי, "לפסגות אמון מלא ברשויות החוק והאכיפה, ובית ההשקעות משתף עימן פעולה בכל הנדרש". בחברה הדגישו כי, "לחשדות נגד ורמוס וירון, אין קשר לכספי הלקוחות המנוהלים בפסגות".

ברשות ני"ע שבו והדגישו היום כי לא התנהל כל מו"מ בנוגע להסדר כספי או אחר ביחס לנושאי משרה כלשהם בפסגות, בכירים או זוטרים. כלומר, ברשות מבהירים כי אין בכוונתם, לפחות לפי שעה, לפתור את החקירה באמצעות הטלת קנס על בית ההשקעות.