החשד: השפעה על שערי אג"ח למטרות רווח

פרשת פסגות פרצה לכותרות בפברואר השנה כשרשות ני"ע, בראשות פרופ' זוהר גושן, סיימה חקירה סמויה שארכה כמה חודשים, פשטה על משרדי פסגות ועצרה את דוד אדרי ושי בן דוד, שהיו בעבר מנהלים בכירים במערך ניהול כספי הנוסטרו של פסגות.

השניים, שהיו מנהלי הנוסטרו של פסגות ב-2007-2009, חשודים כי השפיעו על שעריהם של איגרות חוב קונצרניות וממשלתיות, במטרה להגדיל את רווחי חשבון הנוסטרו ולגרוף בונוסים גדולים לכיסם על הצלחתם. וזאת, מאחר ששכרם מבוסס על הרווחים שהניבו לחברה. אדרי ובן-דוד עזבו את בית ההשקעות עוד קודם להיוודע דבר החקירה, במטרה להקים חברה עצמאית, לאחר שבפסגות הוחלט על סגירת תיק הנוסטרו.

כחודש לאחר התפוצצות הפרשה נחקרו באזהרה גם בכירי בית ההשקעות בהם המנכ"ל, רועי ורמוס, היו"ר אריק שטיינברג, ומנכ"ל חבר הבורסה של פסגות, שי ירון. ככל הידוע, בחקירתם הראשונה בנושא ברשות ני"ע הגרסה שהציגו ורמוס ושטיינברג ש"לא יכולנו להבין מהדיווחים שהעבירו לנו דוד אדרי ושי בן-דוד, שמשהו לא בסדר".

בימים האחרונים היתה התפתחות נוספת בפרשה, כשבשבוע שעבר נודע על מעורבות של גורמים חיצוניים לפסגות במהלכים האסורים לכאורה, מצד סוחרים מדויטשה בנק.

בית המשפט שחרר בערבות את אהרון נבון, מנהל המסחר של דויטשה בנק בישראל, ואת סער ויינטראוב, שהיה ברוקר בחדר המסחר של הבנק בתקופה שבה לפי החשד השפיעו אדרי ובן דוד - מנהלי הנוסטרו של פסגות בשנים 2007-2009 - על שערי איגרות חוב קונצרניות וממשלתיות, במטרה להגדיל את רווחי חשבון הנוסטרו ולגרוף בונוסים גדולים על הצלחתם.

בתוך כך, החקירה מתנהלת כשמועד הקלוזינג לרכישת פסגות בידי קרן אייפקס הולך ומתקרב - ספטמבר השנה. אייפקס אמורה לרכוש 76% מפסגות לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל.