בנחקרים: מקורבים ללבני ואיש סודה

אל"מ (במיל') משה שחורי ניהל את מטה הבחירות של שרת החוץ ציפי לבני כשהתמודדה על ראשות קדימה. עם בחירתה ליו"ר המפלגה, החליטה לבני בנובמבר 2008 למנות את שחורי למנכ"ל קדימה, לאחר שבמהלך הפריימריז השניים התקרבו מאוד.

במהלך הפריימריז התברר כי שחורי מקדם את ענייני המפלגה תוך שימוש בשירותי מזכירות, רכב וטלפון נייד של "הקרן לרווחה לניצולי השואה", שאותה הוא ניהל במקביל. שחורי אמר אז כי אינו רואה כל בעיה בנושא. שחורי השתמש בשירותי הקרן לצורכי המפלגה, קיים פגישות עם פוקדים, תיאם את הלוגיסטיקה לקראת יום הבחירות, הגיע לכנסים עם פעילים ונטל חלק בישיבות.

רינונים על התנהלות בלתי תקינה הקיפו את שחורי עוד מתקופת שירותו הצבאי, שממנו השתחרר ב-2005 בדרגת תת-אלוף, לאחר שכיהן כקצין מודיעין ראשי. ואולם, מעולם לא נבדק הנושא ולא הוגשו תלונות. עם זאת, בספרם של דן מרגלית ורונן בגרמן, שיצא אתמול, מיוחסים לשחורי שורה של טובות הנאה כביכול בנסיבות מחמירות. בעבר הייתה לו שותפות עסקית עם ד"ר חיים אסא בחברה שעסק בתחום הביטחוני. יחד עם שחורי נחקר היום גם מי שהמליץ עליו בפני לבני, אחד מפעילי קדימה הבולטים ביותר וממקורביה של לבני, יואל מוגמי. מוגמי נחשב לאחד מבכירי המנגנון בקדימה, לפוקד הגדול ביותר של לבני ולאיש סודה.