ערוץ 10 ישתמש באולפני "הדור הבא" 5 שנים לפחות

את המתחם חכרה בפועל חברת אבוט-רייפ-המאירי וזאת על מנת שההפקות במתחם לא יוכרו כהפקות פנימיות ■ עלות ההשקעה בהחכרת ובהשבחת השטח עומדת על 8 מיליון שקל

ערוץ 10 מתכנן לעשות שימוש באולפני תוכנית הריאליטי "הדור הבא 24/7" למשך חמש השנים הבאות לפחות. עם זאת, ל"גלובס" נודע, כי על מנת שההפקות שיופקו במתחם רחב הידיים לא יוכרו כהפקות פנימיות, מי שחכרה אותו בפועל היא חברת ההפקה אבוט-רייפ-המאירי.

למרות שהשטח יהיה שלה למשך שנה עם אופציה להארכה לארבע שנים נוספות לפחות, מחויבת חברת ההפקה כי כל ההפקות שייכללו בתוך המתחם יופקו רק בעבור ערוץ 10. חברות הפקה שיבקשו להפיק בעבור הערוץ במתחם זה יאלצו לשכור אותו מאבוט-רייפ-המאירי, אולם חברת ההפקה לא תרוויח ממהלך עסקי זה. עלות ההשקעה בהחכרה ובהשבחת השטח היא 8 מיליון שקל.

מדובר במהלך שעשוי להשפיע על שוק ההפקה הישראלי, שכן הוא מקפיץ את חברת אבוט-רייפ-המאירי למעמד אחד עם בכירות חברות ההפקה בישראל. כעת, החברה מחזיקה במתקנים רחבי היקף. מדובר בקומפלקס על שטח כולל של 3.5 דונמים, במתחם העיר בת ים, אשר שימש בעברו בסיס צבאי.

"המשרדים, האולפנים והציוד חכורים על-ידי רייף-המאירי", מספרת ל"גלובס" סמנכ"לית ההפקה של ערוץ 10, זיווית דוידוביץ', "המטרה היא לעשות שימוש במקום בשנים הבאות לדברים שונים וברגע שתסתיים הפקה אחת תכנס הפקה אחרת". לדבריה, בהמשך, עם סיום הפקת התוכנית יועמדו בה אולפנים נוספים.

לדברי דוידוביץ', המטרה היא להשלים תפוסה של לפחות שמונה חודשים בשנה באולפנים. זאת, מתוך תקווה כי התוכנית "הדבר הבא" תשוב לעונה נוספת. "זה לא יעביר כל הפקה יומית לשם", מסבירה הסמנכ"לית, "זה ממוקד לסוג מסוים של הפקות - הפקות של מסביב לשעון 24 שעות במהלך 7 ימים. חודש נוסף יצולם שעשועון, נניח".

כל אחד מגופי השידור חייב כיום להוציא החוצה לשוק הפקה של 65% מהפקותיו. ואולם, אם החברה מצלמת את התוכנית במתקן שבבעלותה, היא לא תוכר כהפקה חיצונית ואז הערוץ לא יעמוד במחויבויותיו בעיניי הרשות השנייה.

השרשור בבעלויות, "נוח לכולם", אומרת דוידוביץ', "אף אחד לא מרוויח על המתקנים. מה שמחזק אסטרטגית את הערוץ לטווח ארוך, זה התוכן והעובדה שמצליחים להעלות תוכנית בהיקף ובסדר גודל כזה. אבל זה לא שעכשיו יש לערוץ 10 'ברזלים'. אנחנו מאמינים שעם ההשקעה בתוכן, יהיה ביכולתו של הערוץ להחזיר עלויות".

אבוט-רייפ-המאירי היא חברה בעלת יחסים הדוקים עם ערוץ 10 ובין היתר מפיקה בעבורה את "הישרדות" ואת הלהיט "היפה והחנון", שלא מן הנמנע כי גם הוא ישולב במתחם הווילה שנבנתה.