בעל העסק שסיפק החולצות לקמפיין של יו"ר ההסתדרות: "אני אחראי להחלפת התוויות"

האם נפתרה התעלומה בעניין החולצות שהזמין מטה הבחירות של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, או שהיא רק הולכת ומסתבכת?

לאחר שהבוקר (ב') פורסם כי אלפי תוויות על חולצות שהוזמנו לקראת הבחירות לראשות ההסתדרות נתלשו, ובמקומן הודבקה מדבקה עם הכיתוב "תוצרת ישראל" למרות שיוצרו בסין, מודה רן מימון, הבעלים של "דבי הדפסות משי" מנתיבות, כי הוא האחראי לכך.

בשיחה עם "גלובס", אומר מימון כי הוא זה שהחליף את התוויות המקוריות על החולצות במדבקות שעליהן הכיתוב: "תוצרת ישראל". עם זאת הוא מבהיר, כי המטה של עיני הזמין במפורש חולצות מתוצרת הארץ, וכי החלפת התוויות כלל לא מעידה על כך שהן יוצרו בסין: "לא היו לי חלק מהמידות שהם הזמינו, אז הורדנו את התווית של המידה". לדבריו, בכל מקרה החולצות שהוא עצמו מזמין מיצרנים שונים בישראל אינן מגיעות עם אזכור של ארץ הייצור, ולכן הוא עושה זאת באמצעות מדבקות.

גרסאות סותרות

הגרסה הזו של מימון עשויה להעלות לא מעט תמיהות לגבי הזהות האמיתית של ארץ הייצור, אולם לפחות לכאורה יש בה כדי להפריך את החשש והרמיזות שעלו בפרסומים הבוקר לפיהם המטה של עיני הוא שהסיר את התוויות, או שלכל הפחות לא הזמין חולצות תוצרת כחול-לבן.

מנגד, עדיין נותרו שאלות פתוחות: מדוע הסכימו אנשי המטה לקבל חולצות שנושאות עליהן מדבקה ולא תווית ברורה עם ארץ הייצור; מדוע במטה של עיני טענו בתשובה לשאלת "גלובס" כי הדרישה לייצר כחול-לבן נעשתה בעל פה, ואילו בעל העסק טען כי הדבר מופיע בכתב (מימון טרם שלח ל"גלובס" את ההזמנה, ש.נ); ומדוע מטה עיני לא פנה למשטרה כדי לברר את הטענות בדבר זיוף לכאורה של התוויות - דבר שמהווה עבירה על פי חוקי הסחר.

כך או אחרת, במטה של איתן כבל, המתמודד מול עיני בבחירות לראשות ההסתדרות שיתקיימו ב-22 במאי, מתמוגגים מהסיפור. שם לא ממהרים להאמין לגרסה של בעל העסק שלקח על עצמו את האחריות, ורומזים כי לא הייתה לו ברירה לאור כוחו והשפעתו של עיני. במטה של עיני, לעומת זאת, טוענים כי הם מעדיפים שלא להיגרר למה שהם מכנים "ספינים מלוכלכים" מצד המטה של כבל.