חוויות וחיוכים

במקום לרדוף אחרי לייקים או להבטיח קופוני הנחות, נעלי ניו באלאנס ואבקת הכביסה אריאל יצרו פעילויות חווייתיות ברשת, וכך יצרו שיח חיובי סביבם

הפייסבוק הוא זירה חברתית מחד גיסא ואישית מאידך גיסא. חדירתם של המפרסמים לרשת החברתית צריכה להיעשות תוך שימוש בכללי אצבע בלתי כתובים ובלי לחדור לפרטיותם של המשתמשים בברוטאליות מעיקה. אף אחד לא אוהב שמנסים למכור לו, כולם אוהבים להקיף את עצמם בחברים מצחיקים, מרגשים ואלו שקשובים להם ומייצרים עמם שיחה אמיתית.

על כן לא ברור מדוע במדיום היחיד שבו ניתן לייצר שיח אמיתי עם קהילת הצרכנים, לגעת בהם ולנהל איתם שיחה שלא מוגבלת ב-30 שניות, בוחרים המפרסמים לנסות למכור במסווה. כולם מתיימרים לדבר חדשנות ולייצר Engagement, אז למה לבסוף אנחנו מוצאים את עצמנו במרדף אחר לייקים?

מעטים המותגים שמייצרים חוויה לשם חוויה, לשם שיח איכותי, מתוך תובנה שכדי לייצר engagement יש צורך בהתמדה, הקשבה וסבלנות. הלייקים כבר יגיעו לבד.

הנה דוגמה לשני מותגים שהצליחו לאחרונה לייצר חווייתיות ושיח המחוברים לערכי המותג בקרב הקהילה שלהם:

אבקת הכביסה של אריאל, אשר לוקה במעורבות צרכנית נמוכה, הצליחה להפליא בפעילות אשר יצרה סביבה באזז גדול ושיח אמיתי. במהלך שבוע אחד, בין 29 באוגוסט עד 3 בספטמבר, בתא זכוכית שנבנה במיוחד באולם ההמתנה של שטוקהולם בתחנה המרכזית, יכלו עוברים ושבים לצפות בבגדי מעצבים תלויים על חבלי כביסה מסתובבים, נערכים להתלכלך.

חברי קהילת אריאל בפייסבוק אותגרו בירייה לעבר הבגדים, באמצעות אפליקציית פייסבוק השולטת ברובוט תעשייתי מתוכנת, שהוצב אל מול הבגדים ואיים להכתים אותם אם הגולש יפגע בבגד.

הרובוט, שהועמס בקטשופ, שוקולד וריבה, איפשר את הפצצת הבגדים בזמן אמת. גולש שהכריז על חולצה והצליח להכתים אותה קיבל את החולצה אליו הביתה, לאחר שכובסה כמובן עם אבקת הכביסה של אריאל.

NewBalance יצאו בקמפיין פרסומי לקידום חנות הדגל שלהם בניו יורק. לשם כך הם יצרו פעילות ARG - alternative reality game, שמתחברת לאפליקציה שלהם בסלולר. במסגרת הפעילות אותגרו המשתתפים לאסוף מחבטים שהוחבאו במרחב הפיזי-וירטואלי ברחבי ניו יורק. אל המחבטים הגיעו הגולשים באמצעות ה-GPS שבאפליקציה, ובאמצעות מצלמת המכשיר הם יכלו לסרוק ולחבק לקרבם את המחבטים הווירטואליים המוחבאים. מי שהצליח להגיע עם מחבט וירטואלי לחנות זכה בזוג נעליים.

זה לא היה קל. אם מישהו אחר אשר מחזיק באפליקציה זיהה את מחזיק המחבט והצליח להתקרב אליו מספיק (פיזית), הוא היה מסוגל לקחת אותו, מעצם קרבת מכשירי הסלולר זה לזה. כך למעשה התנהלה תחרות חפש את המטמון בעידן החדש. מה שמאפיין את הפעילויות הוא הניסיון לייצר חוויה אמיתית בשילוב ביוטכנולוגיה - שטח וקהילה. הרצון ביצירת שיח סביב המותג וערכיו נוצר באופן טבעי מעצם ההשתתפות בפעילות החווייתית, ובלי שאת סוף הפעילות עיטר קופון "30 אחוז הנחה - בואו לקנות".

הכותבת היא מנכ"לית משרד הפרסום THE BOX