הצלחה לנוירודרם בניסוי יעילות במדבקה לפרקינסון

נוירודרם השיגה תוצאות מבטיחות בניסוי יעילות רב מרכזי במוצר של החברה לטיפול בפרקינסון, כך נודע ל"גלובס". החברה סירבה להגיב לידיעה.

נוירודם מוחזקת ב-34% על-ידי חברת קפיטל פוינט הבורסאית, שנסחרת בתל אביב לפי שווי שוק של 18.7 מיליון שקל.

נוירודרם מפתחת מדבקה שמאפשרת העברת תרופות דרך העור ישירות למחזור הדם. המוצר המוביל שלה הוא מדבקה שמעבירה תרופות לטיפול בפרקינסון ממשפחת Levodopa, ללא מעבר דרך מערכת העיכול.

תרופות אלה עוברות מהר מדי במערכת העיכול ולכן יש לתת מינון גבוה, שמתבטא בתופעות לוואי. החברה מקווה כי העברת התרופה ישירות למחזור הדם תאפשר יעילות טיפולית בפרקינסון במינונים נמוכים של תרופה ובפחות תופעות לוואי.

החברה בחנה את המוצר ב-24 חולים, שכל אחד מהם נחשף לשישה טיפולים - שלוש תרופות לפרקינסון שמקובלות בשוק ועוד שלוש תרופות בגרסת המדבקה. בשימוש במדבקה נמדדו רמות גבוהות יותר של התרופה בדם החולים, לעומת שימוש בתרופה. תרחיש זה חזר בכל אחת משלוש התרופות שנמדדו.

תוצאות מובהקות

התוצאות היו מובהקות סטטיסטית ועמדו ביעד הראשי של הניסוי. עם זאת לא נבחנו בניסוי ההשפעות של המדבקה על התסמינים הקליניים של החולים. בספרות ידוע הקשר בין רמות התרופה בדם לפעילות אפקטיבית.

המוצר נרשם כתרופה חדשה ולכן ככל הנראה יידרשו שני ניסויים גדולים נוספים כדי להביא אותו לשוק. על-פי התרחיש האופטימי הוא יגיע לשוק ב-2015.

נוירודרם תכננה הנפקה בתל אביב בתחילת 2011 לפי שווי של 30 מיליון דולר. לבסוף היא דחתה את הגיוס, לאחר שרוב חברות הביומד לא הצליחו להשיג בתל אביב את השווי שביקשו.

בסופו של דבר ביצעה החברה גיוס פרטי של 2 מיליון דולר, בצורת הלוואה המירה למניות. בגיוס השתתפו קפיטל פוינט, רוברט טאוב, אווה באשר (בכיר לשעבר ב-GE) ופרופ' שמואל קבילי, ממציא "פטנטי קבילי" של חברת ג'ננטק (היום חלק מתאגיד רוש). בנוסף, החברה קיבלה מימון של מיליון דולר מקרן מייקל ג'יי פוקס לתמיכה במחקר בתחום הפרקינסון.

נוירודרם מפתחת גם מדבקה לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, והיא נמצאת בשלב II של הניסויים. בניגוד למוצר לפרקינסון, המוצר לטיפול בהפרעות קשב הוא תרופה חדשה שמבוססת על מולקולות שדומות לניקוטין.