למעלה מ-200 עיתונאים הצטרפו לארגון העיתונאים בהסתדרות

רביב דרוקר מתנגד לארגון וטוען כי הקמתו עשויה להבריח משקיעים חדשים מערוץ 10

עיתונאים מכל כלי התקשורת החלו בימים האחרונים במהלך של הקמת ארגון עיתונאים חדש במסגרת ההסתדרות. עד כה הצטרפו לארגון למעלה מ-200 עיתונאים מרוב כלי תקשורת.

מטרת הארגון היא להתמודד עם תנאי עבודתם, עתידם וביטחונם התעסוקתי של העיתונאים. מדובר בארגון ענפי, ששם לו למטרה לאגד את העיתונאים מכל כלי התקשורת.

יצוין, כי ההסתדרות הסכימה לדרישת ועד הפעולה כי הארגון יקבל אוטונומיה ויהיה בלתי תלוי. וזאת מתוך הכרה באופיו המיוחד של מקצוע העיתונות.

עיתונאים שהצטרפו לארגון החדש אמרו היום ל"גלובס" כי "למרות הפיטורים הרבים בענף, הירידה הכללית בביטחון התעסוקתי שלנו בשנים האחרונות ועתיד לוט בערפל, יש תחושה שאין כיום גוף שמייצג אותנו כעובדים".

"עיתונות חופשית היא לא רק תוצאה של חוקים אלה או אחרים, היא גם תוצאה של עיתונאי חזק, מוגן, מיוצג. חופש הביטוי והדמוקרטיה נפגעים גם משום שעיתונאי חלש הוא עובד חלש. עיתונות עצמאית וחזקה לא יכולה להתקיים עם עיתונאים חלשים ומוחלשים", אמרו העיתונאים דרור פויר ("גלובס") ועינת פישביין ("ידיעות פישביין") מוועד הפעולה.

בתוך כך, במייל שנשלח לעובדי ערוץ 10 קרא רביב דרוקר להימנע מלהצטרף להתארגנות. "אני בעד התארגנות עובדים", כתב דרוקר, "אולי הפכתי קצת פרנואיד, אבל נדמה לי שההתארגנות הנוכחית היא מניפולציה של מישהו שמנצל את חולשתנו ומצוקתנו ורוצה להרוויח דברים אחרים בכלל... אני לא מכיר את האנשים שעמדו בחזית ההתארגנות הזאת, אבל די משוכנע שהם באו מהמקום הכי נקי. לגבי מניעיו של עופר עיני, אני הרבה יותר חשדן".

לדברי דרוקר, החלטת ההסתדרות לפרוס את חסותה על ההתארגנות היא ניסיון של עיני להתנקות מהתחקיר שפורסם עליו בערוץ 10 לפני שבועיים? לפי מה שאני שומע ממנכ*ל הערוץ, הקמת ועד עובדים של ההסתדרות בערוץ 10, בעיתוי הסופר רגיש הזה, יכולה להרתיע את מעט המשקיעים הפוטנציאליים בערוץ", הוסיף דרוקר".

מההסתדרות נמסר: "התאגדות העיתונאים צריכה להגיב על הדברים". מהתארגנות העיתונאים נמסר: "חבל לנו על כך שדרוקר בחר לנסות להשפיע בצורה כל כך בוטה על ניסיונות ההתארגנות של עובדי הערוץ. הצלת ערוץ 10 היא יוזמת ועד הפעולה של ארגון העיתונאים שלא יכולים היו, כקולגות, לראות את עמיתיהם בערוץ 10 מאבדים את מקום עבודתם ללא מאבק ראוי".