פשרה: טבע תשווק את עט האפינפרין של פייזר מ-2015

שתי מתחרות של החברה מתמזגות *טבע מדווחת על סגירת גיוס החוב

טבע הגיעה להסכם פשרה עם החברות פייזר ו-Mylan, לגבי שיווק מזרק דמוי עט המכיל אפינפרין, לטיפול בהתקפים אלרגיים מסוכנים. זהו סיום של משפט קניין רוחני בין החברות המתנהל מאז 2009.

על-פי ההסכם, טבע תוכל להתחיל לשווק את הגרסה הגנרית של המוצר החל מיוני 2015, או קודם לכן אם תקבל את אישור ה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב).

עט האפינפרין נמכר היום על-ידי פייזר בכמה מאות מיליוני דולרים.

המסלול הרגולטורי של המוצר, הנחשב למציל חיים, עדיין לא ברור, ולא ידוע אם הוא יאושר כתרופה גנרית או כתרופה חדשה במסלול המקוצר 505b2.

הכרעה זו תשפיע על מועד הכניסה של המוצר לשוק יותר מאשר הסכם הפשרה.

מניית טבע, שבניהולו של שלמה ינאי, נחלשת במהלך היום ב-0.5%, והחברה נסחרת לפי שווי של 161.3 מיליארד שקל.

במקביל הודיעה טבע על סיום ניסוי שנועד להציג יתרונות של תרופת הקופקסון על פני המתחרה אינטרפרון B.

על-פי תוצאות הביניים של הניסוי, 52 החולים בטרשת נפוצה שעברו לקופקסון מאינטרפרון, סבלו פחות מעוויתות, קשיון שרירים, כאב ואי-נוחות, ודיווחו על שיפור באיכות חייהם.

השבוע פורסם גם מחקר שנערך על-ידי המכון הלאומי לרפואה בארה"ב (NIH), שבו נבחן שימוש בקוקטייל של שתי התרופות הללו לטרשת נפוצה.

נמצא כי השפעת שתי התרופות על המחלה דומה במניעת התקפי המחלה (עם יתרון קל לקופקסון), וכי שילוב ביניהן אינו מועיל יותר מכל אחת בנפרד.

עוד בעולמה של טבע: חברת הגנריקה ווטסון הודיעה על רכישת חברת Actavis ב-5.9 מיליארד דולר, ובכך תהפוך לחברת הגנריקה השלישית בגודלה בעולם, ולמתחרה חזקה יותר של טבע, בעיקר בשווקים המתפתחים.

טבע הודיעה גם על השלמת גיוס החוב שלה באירופה וביפן.