המכללה האקדמית ת"א יפו מציעה עמלת פרסום בגובה 12%

במכרז, בו מתמודדים גלר-נסיס, פוגל-אוגלבי ואקספרט, התנאים המסחריים לא יהיו חלק מההתמודדות

גובה העמלה שישולם למשרד הפרסום שיזכה במכרז על תקציב הפרסום של המכללה האקדמית ת"א-יפו לא יהיה חלק מהתמודדות של המשרדים, ולא ישמש פרמטר לקביעת הזוכה. ל"גלובס" נודע, כי במהלך הפגישות שנערכו אתמול (ב') עם משרדי הפרסום המתמודדים הובהר להם, כי עמלת הפרסום על עבודתם תיקבע מראש, ותעמוד על 12%. מדובר בגישה שונה מרוב המכרזים הנערכים בשוק, בהם העמלה היא פרמטר חשוב בהתמודדות של המשרדים.

עוד הובהר למשרדים, כי בשלב הפרזנטציות יידרשו להציג רק רעיונות וכיווני חשיבה, ולא יידרשו להציג קריאייטיב.

עפרה אש, מנהלת השיווק של המכללה אישרה את הידיעה ואמרה כי הגדרת עמלה מראש חוסכת את ניהול המו"מ וה"מסחרה" סביב המכרז, מהלך שלא נחסך במכרזי פרסום המנוהלים במתכונת רגילה. "אנו מאמינים" היא אומרת, "שמדובר במהלך הגון מאד לשני הצדדים, ובעיקר בעמלה מכובדת והגונה ביותר לתקציבים בסדר גודל אותו אנחנו מציעים. כמי שעבדה שנים במשרדי פרסום, אני מאמינה שאני תורמת לסוג של חזרה לשפיות".

בהתייחסה לכך שמשרדי הפרסום לא נדרשו להציג קריאיטיב אומרת אש, כי "החלטה זו נובעת מכך שהגשת קריאיטיב לרוב גורמת להוצאות גדולות מאד למשרדי הפרסום, ובסופו של תהליך, בפועל, נבחר כיוון קריאיטיבי שונה לחלוטין. יכולות הקריאיטיב של המשרדים המשתתפים ידועות לי, ולכן חשוב יותר להתרשם מרעננות ומכיווני החשיבה של המשרדים", אמרה.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", לאחר שש שנים בהן טופל תקציב הפרסום של המכללה הקדמית ת"א-יפו במשרד הפרסום אקספרט מקבוצת באומן-בר-ריבנאי, הוחלט על קיום מכרז חדש. על התקציב, בהיקף כספי של כמיליון דולר, מתמודדים משרדי הפרסום גלר-נסיס, פוגל-אוגלבי ואקספרט.

בשנה האחרונה נכנסה המכללה בפעם הראשונה לפרסום מאסיבי יחסית בטלוויזיה, באמצעות קמפיין בו כיכב יעקב פרי, המשמש כיו"ר חבר הנאמנים של המכללה.

המכללה פועלת משנת 1994, ומכשירה לתואר ראשון ושני במקצועות מדעי התנהגות, ניהול וכלכלה, מדעי המחשב, חברה ופוליטיקה. לפי סקר של הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) שפורסם במארס 2005 נקבע, שבכל הפרמטרים של רמת לימודים, יחס מרצים וכו' המכללה קיבלה מקום ראשון בארץ - לפני כל האוניברסיטאות והמכללות.