"יש כיום אינתיפאדה בדואית"

לדברי הדמוגרף פרופ' ארנון סופר הריבוי הטבעי - 5%, מביא לפשע ולתפיסת שטחים; מציע להפסיק להשקיע במישור החוף, כדי למנוע גדילת מטרופולין ת"א, ולהקים רכבת מהירה לב"ש

"הנגב הצפוני במצב קטסטרופלי", אומר הדמוגרף פרופ' ארנון סופר, "אף אחד לא מוכן לומר זאת בקול רם, אך אנו עדים כבר כיום לאינתיפאדה בדואית מהסוג שהמדינה אינה יודעת כיצד להתמודד איתה".

"למצב הזה יש רק סיבה אחת - הריבוי הטבעי האדיר של הבדואים העומד על 5%, שאין לו אח ורע בעולם. אני מכיר מצבים שבהם ראש המשפחה נושא כמה נשים, מביא לעולם 100 ילדים ומקבל עבורם קצבת ילדים של 50 אלף שקל לחודש. הנשים והילדים, כמובן שאינם נהנים מהכסף הזה", ציין.

"התוצאה מכל אלה היא פשע, פרעות, גניבות ונזקים קשים לרכוש ולמתקני התשתית. באיזור הנגב כולו כל התשתיות של בזק ושל מקורות מוגנות בגדרות וברשתות, כאילו היו מבצרים. צה"ל החליט להעביר לדרום את שדות התעופה שלו, וגילה שהשטחים האלה הולכים ונתפסים על-ידי בדואים. ברהט בונים בכל שנה בית ספר יסודי ובתל שבע בונים גן חובה בכל שלושה חודשים. לדעתי מדובר כאן בשיא עולמי. היהודים לעומת, בורחים צפונה".

לדבריו, "בצפון יש ירידה משמעותית בריבוי הטבעי של האוכלוסייה המוסלמית, אך גם שם יש עדיין מומנטום דמוגרפי. המומנטום נובע מילדים שנולדו בשנות ה-80 מתחתנים כיום ומביאים לעולם ילדים. גם אם אלה מביאים לעולם רק שני ילדים, עדיין הדמוגרפיה רצה בצורה פראית".

לדברי סופר, אצל היהודים קיימת תופעות אחרות: ריבוי טבעי נמוך, והתכנסות לת"א על חשבון הפריפריה.

מחקר שעשה סטודנט באוניברסיטת חיפה מגלה, שמרבית הנוער בצפון רוצה לעבור לתל-אביב. לדבריו, זו היא הסיבה בגללה אוכלוסיית חיפה הולכת ופוחתת בכל שנה, ואילו האוכלוסייה במטרופולין תל אביב רק גדלה.

לדברי סופר, "הערבים אינם מהגרים ונשארים בגליל. התוצאה היא שאנחנו מגשמים את החלטת האו"ם מ-1947 שהעניקה לערבים את האיזור".

ירושלים, לדעתו, נמצאת אף היא בבעיה קשה. ב-12 השנים האחרונות עזבו את העיר למעלה מ-100 אלף איש. הדתיים עברו לשטחים והחילוניים עברו לתל-אביב. מי שנשאר הם יהודי הגולה שרוכשים דירות, אך אינם גרים בעיר.

סופור אומר, "שאף אחד לא יחיה באשליות. העברה לנגב של 300 משפחות מגוש קטיף לא תפתור את הבעיה. כדי לעצור את מטרופולין תל-אביב, אין ברירה, אלא לקבל החלטות אמיצות ולא פופולריות.

"צריך להחליט שמפסיקים להשקיע במישור החוף. שהממשלה תחליט שהיא לא בונה יותר כבישים, לא משנה יעוד של קרקע לבנייה, אך לעומת זאת מקימה רכבת מהירה בין ב"ש-לת"א. כשמהירות הנסיעה בין מרכז עזריאלי למרכז באר שבע יהיה חצי שעה, העיר תגיע למיליון בני אדם. כשמחיר דירה ממוצעת באזור המרכז יגיע ל-500 אלף דולר, אנשים יעברו לנגב ולגליל. לצערי, אין פטנט אחר, ולא - הכל יקרוס".