שרון על נתניהו: האיש הזה בד"כ נכנס לפאניקה; אין לו היכולות להוביל מדינה, בייחוד לא ישראל

ראש הממשלה תקף את שר האוצר לשעבר בראיון ל"לונדון וקירשנבאום" בערוץ 10 * על בנו עמרי: המרחק בין ניהול עמותות לפשיעה רחוק

ראש הממשלה אריאל שרון התארח הערב בתוכנית החדשות "לונדון וקירשנבאום" בערוץ 10 בו תקף את מי שישב לידו בשולחן הממשלה בתפקיד שר האוצר, בנימין נתניהו, בעקבות התפטרותו של האחרון ויציאתו בתקשורת כנגד תוכנית ההתנתקות של שרון.

בהתייחסו לשאלת המראיינים לגבי המתקפה עליו מצד מתנגדי תוכנית ההתנתקות מקרב חברי המפלגה, אמר שרון כי, "השיטה היא של ניהול מערכת הפחדה יום יומית על כך שבאשדוד ירדו למקלטים ובאשקלון מפגיזים בכל יום. אי אפשר להטיל כל יום פחד ובהלה. ישראל מדינה חמושה היטב והעם שלה אמיץ ובשביל מה הם מעוניינים להבהיל את העם, בשביל להיבחר".

שרון אף עבר לתקוף אישית את נתניהו כשאמר, מבלי להזכיר את שמו של שר האוצר לשעבר, "האיש הזה בדרך כלל נכנס לפאניקה".

כנשאל לגבי תכונה טובה אחת שהוא מכיר בנתניהו אמר שרון כי, "נתניהו אדם מוכשר, שהיה שר אוצר טוב שכמובן קיבל ממני גיבוי מלא ובעזרתו עשה את הדברים היטב".

לאחר מכן עבר שרון למתקפה חזיתית על נתניהו כשהוא מזכיר את המילה פאניקה פעמים רבות. "נתניהו הוא אדם שלחוץ או נלחץ בכל מקרה של לחץ, שנתפס לפאניקה ומאבד עשתונות. ראיתי אותו ככה פעמים רבות. ישראל היא מדינה מיוחדת. כאן צריך כדי לנהל את המדינה ולעמוד בבעיות המורכבות ביותר שישנן צריך שיקול דעת ועצבים של ברזל, את שניהם אין לו".

"מי שרצה לראות אותו מאבד עשתונות יכול היה לראות זאת בכנסת במרד שלא צלח. מי שבורח מאחריות שבוע לפני הגשת תקציב כשצוות שעבד איתו ננטש על ידו אינו בעל אחריות ולא הייתי סומך עליו", הוסיף שרון.

"אחרי שארבע פעמים נתניהו תמך בהתנתקות הוא קם וברח הוא לא יכול להנהיג מדינה. הוא לא מסוגל להנהיג מדינה, בוודאי לא את ישראל".

שרון אף התייחס לתקופה בה כיהן כשר בממשלתו של נתניהו, "הדברים שראיתי ממנו מוכיחים כי אינו יכול להוביל מדינה, לדוגמא המו"מ שניהל עם סוריה".

לגבי הטענות הנשמעות נגדו על הולכת שולל של בוחרי הליכוד בבחירות על כך שלא דיבר כלל על תוכנית ההתנתקות במהלך הבחירה אמר ראש הממשלה כי, "לא הייתה שום הולכת שולל. אני מציע לבחון את ההיסטוריה, אם היה מישהו שקיים כל כך הרבה דיונים בנושאים האלו. אפילו פעם אחת לא הייתה. הדברים היו על השולחן".

בהתייחס לידיעות לפיהן שרון יעזוב את הליכוד ויקים מפלגה עצמאית במידה ולא יזכה בבחירות לראשות הליכוד אמר שרון כי, "אני חבר הליכוד ושותף בהקמתו. אתמודד על ראשות הממשלה אך ורק במסגרת הליכוד".

"הגעתי לשיאים רבים בחיי, אני מעוניין להגיע לשיאים נוספים ובהם אני מעוניין לספק שקט וביטחון לתושבי ישראל", הוסיף שרון כשנשאל אם ינסה להתמודד לקדנציה נוספת כראש ממשלה.

שרון נשאל אם הוא מוכן לקיים מו"מ עם סוריה, "אני לא חושב שזה הזמן לנהל מו"מ על סוריה. סוריה נתפסת כיום בעולם כמדינה הכי מסוכנת".

כששאלו המראיינים לגבי דברי מקורבים המצטטים אותו אמר שרון, "אין לי מקורבים. אני לא מדבר דרך מקורבים. מי שמדבר זה אני".

שרון אף נשאל לגבי כתב האישום כנגד בנו, עמרי, על פרשת העמותות וענה כי, "אין יום שבו אין הסתה על משפחתי. אני אוהב את בני, עמרי ומעריך את מה שהוא עושה. בין ניהול עמותות לבין פשע יש מרחק גדול מאוד. עמרי עשה את שעשה ועדיין לא ברור אם יעמוד למשפט. יש דברים שמוסיפים שאין קשר אליהם ואין בהם שמץ של אמת שבכל יום מפרסמים נגד משפחתי".

"אני בהחלט בעד מאבק בשחיתות, בפשע ובאלימות ואני מתכוון להתמקד בכך עם היבחרי בפעם הבאה. אבל התיאור של משפחתי כל הזמן כמשפחת הפשע והרשע אינו נכון ובא במטרה לפגוע בי ובמשפחתי".