במחצית הראשונה של 2005 השיגה הרשות לרכש גומלין (הרשפ"ת) התחייבויות חדשות לרכש גומלין מ-80 חברות זרות, בהיקף של 150 מיליון דולר. בתוך כך הצטרפו 20 חברות חדשות למעגל החברות המחויבות, לעומת 32 חברות בכל 2004. הבולטת בין החברות במגזר האזרחי, היא חברת VOSSLOH ESPANIA שתספק קטרים לרכבת ישראל, במקום חברת אלסטום.
מנהלת הרשפ"ת, עו"ד בינה בר-און, אמרה כי יתרת ההתחייבויות למימוש עד 2008 עומדת על כמיליארד דולר, כולל 520 מיליון דולר של חברות אמריקאיות ו-440 מיליון דולר של חברות אירופאיות.
בידי רשפ"ת התחייבויות לרכש גומלין של כ-300 חברות זרות, מהן 112 מפגרות במימוש התחייבויותיהן מעבר למועד גמר מימוש ההתחייבות. כתוצאה מפעילות נמרצת של הרשפ"ת לאכיפת המימושים, הצטמצם היקף הפיגורים ב-15% לעומת השנה שעברה ועומד כיום על כ-260 מיליון דולר, מהם כ-180 בארה"ב ו-80 באירופה.
בר-און ציינה, כי ההתחייבויות העיקריות הושגו מהחברות רוקול, איי.בי.אם, בורסן מנסמן, איי.בי.בי, אינטל, יונדאי וקולינס. כן נחתמו חמישה הסכמי מסגרת חדשים (לעומת שישה בכל 2004). הבולטים בהם הם עם חברת מייקרוסופט והסכם צבירה עם תאגיד לוקהיד מרטין, יצרן מטוסי F16 ו-F35.
לדברי בר-און, בעקבות דרישת רשפ"ת, מינו ארבע חברות מחויבות זרות בעלות התחייבויות גדולות לרכש גומלין, נציגים חדשים בישראל לטיפול בנושא. אלסטם טרנספורט מינתה את התעשיין צביקה אורן, מאן את שוקי אייל, רנו את אפרים ווסרפוגל ורנק את דוד שובל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.