צבי בר נגד עמוס שוקן: ראש עיריית ר"ג הגיש תביעת דיבה בסך מיליון ש' נגד מו"ל "העיר"

עילת התביעה היא 3 כתבות שפורסמו בעיתון "העיר" ביולי השנה, המייחסות לתובע דימויים שליליים ומשוות אותו למנהיגי "שלטונות אפלים"

ראש עיריית רמת-גן, צבי בר, ודובר העירייה, ממי פאר, הגישו היום (ד') לבית המשפט המחוזי בת"א תביעת דיבה בסך מיליון שקל נגד רשת שוקן, המו"ל של עיתון "העיר"; יוסף קליין, העורך הראשי של העיתון; אמיר זוהר, עורך המשנה; וכתבי העיתון מאיר סיקרון וגילה פייסחוב.

עילת התביעה היא שלוש כתבות שפורסמו בעיתון "העיר" ביולי השנה, אשר מייחסות לתובעים דימויים שליליים.

ראש העיר והדובר טוענים, באמצעות עורכי-הדין גדעון פישר, עדי הולצקנר ויגאל קווה, כי הכתבות חיזקו את הרושם אצל קוראי העיתון כי מדובר בעירייה המשליטה טרור בקרב תושביה בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות מניעת כניסת תושבים ועיתונאים לישיבות מועצת העיר באמצעות שוטרים, אנשי יס"מ ואף פקחים, תוך בזבוז כספי משלמי המיסים.

לטענת התובעים, יש בדברים אלה השמצה אישית חמורה כנגד ראש העיר, המושווה למנהיגי "שלטונות אפלים" שהודחו בהפיכות במדינתם. עוד נאמר בתביעה, כי ראש העיר מצטייר כמי שלא רק "מפחיד", כי אם "מזלזל" בתושבים במתן אישורים להתקנת אנטנות סלולריות.

לטענת התובעים, מטרת הנתבעים היתה ליצור תחושה אצל הקורא לפיה יש מקרים "מסתוריים" ו"אפלים" הנוגעים לעירייה ולפעילותה, ולכן מוצג שראש העיר מסתירם מפני התושבים והעיתונאים.

על-פי התביעה, כותרת אחת מכתבת השער בעיתון "העיר" היתה "שלטון הפחד", ולידה צורפה תמונתו של ראש העיר, שאף כונה בשם "ראיס".

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 46774/05).