אפרידר תובעת מעיריית אשקלון יותר מ-9 מיליון שקל, בטענה שלא שילמה דמי שכירות

טוענת: העירייה מסרבת לפנות את הנכס למרות שהפסיקה לשלם כבר לפני יותר מ-10 שנים

אפרידר שיכון ופיתוח תובעת מעיריית אשקלון 9.37 מיליון שקל. החברה טוענת כי העירייה לא שילמה מזה שנים רבות דמי שכירות עבור אולם מופעים.

באמצעות עו"ד מאיר ברוכים, טוענת אפרידר כי בשנת 1974 שכרה העירייה את אולם המופעים. הסכם השכירות היה ל-5 שנים, כאשר ב-3 השנים הראשונות דמי השכירות יהיו סמליים ובשנתיים הבאות ישולמו דמי שכירות ריאליים. ההסכם הותנה בהתחייבות העירייה לקיים בנכס פעילות חברתית לאל מטרות רווח.

עם סיום 5 השנים, הסכימה אפרידר להאריך את השכירות תמורת סכום סמלי עד לשנת 1990. בשנה זו הודיעה החברה כי היא אינה מעוניינת בחידוש הסכם השכירות וביקשה מהעירייה לפנות את הנכס. חרף זאת, טוענת החברה, בחרה הנתבעת, שלא לפנות החזקה באולם.

עד לשנת 2001, עת הופרטה אפרידר, נוהלו בין הצדדים עשרות פגישות והתכתבויות שונות בהן נדרשה העירייה לפנות את הנכס, ואילו הנתבעת מצידה סירבה לפעול כן ושבה וביקשה מהתובעת כי תאשר את המשך השכרת המושכר.

בשנת 2001 הגיעו הצדדים להסכמות לפיהן העירייה תשלם דמי שכירות ריאליים. אך לטענת אפרידר, העירייה לא עמדה בהתחייבות אלה. לפיכך, תובעת החברה את העירייה לשלם לה רטרואקטיבית דמי שכירות חודשיים של 10 אלף דולר לחודש עבור תקופת השכירות מחודש מארס 1994 ועד 15 באוגוסט 2005, בצירוף ריביות בסכום של כ-1.8 מיליון דולר, ובצירוף מע"מ סה"כ 9,369,622 שקל. טרם הוגש כתב הגנה.