איגוד המפיקים קורא למבקר המדינה לחקור את הקשר בין מכבי ת"א לרשות השידור

"במהלך 7 עונות שילמה רשות השידור 33.5 מיליון ד' עבור שידור משחקי מכבי, כ-5 מליון ד' לעונה, על אף מצבו העגום של השידור הציבורי"

לאחר החלטתו של מבקר המדינה, להתערב ולבדוק את מינויו של אלי לנדאו ליו"ר רשות השידור, פנה אתמול (ד') איגוד המפיקים למבקר, מיכה לינדנסטראוס, בבקשה לבדוק את החוזים הרשמיים בין רשות השידור לקבוצת מכבי ת"א בכדורסל.

"עתה ברור וגלוי, לאן הולך הכסף הציבורי שאמור להיות מושקע בשיקום הרשות ובהפקות מקור איכותיות. על פי המידע שנחשף בעקבות עתירת התנועה לחופש המידע מתברר, כי במהלך שבע עונות שילמה רשות השידור 33.5 מיליון דולר עבור שידור משחקי מכבי, דהיינו, כ-5 מליון דולר לעונה. כל זאת על אף מצבו העגום של השידור הציבורי", טוענים באיגוד המפיקים.

המפיקים טוענים עוד, כי הוצאת כספים בסדר גודל כזה הוסתרה מעין הציבור, מאחר והיה ברור לראשי הערוץ, כי העסקה המתמשכת עם מכבי ת"א, יש בה יותר מטעם לפגם ויתכן אף שגרוע מכך. "על מבקר המדינה לתת את דעתו, על כך שמכבי ת"א, שהיא קבוצה עסקית פרטית, השתכרה היטב מן העסקה עם רשות השידור וכפי שנודע, אף גרפה לכיסה את מירב כספי החסויות, הרי הדברים מעלים חשדות כבדי משקל לחוסר מנהל תקין ולשימוש בלתי הגון וסביר בכספי ציבור", אומרים באיגוד.

עו"ד אתי חסיד, מנכ"ל האיגוד אמרה, כי "כספי רשות השידור, הממומנים באמצעות תשלום האגרה, אינם מיועדים לסבסוד חלק ניכר מתקציבו השנתי של מועדון הכדורסל מכבי ת"א. מה עוד, שאלמלא רכישת הזכויות על ידי רשות השידור, זכויות אלה היו נרכשות על ידי הערוצים המסחריים ומשחקי מכבי היו נצפים על ידי כלל הציבור, מבלי שאזרחי המדינה יאלצו לממנם. לטעמנו, על השידור הציבור להיות מבודל וייחודי, באמצעות השקעה ביצירות ישראליות מקוריות ולא על ידי הריצה אחרי הרייטינג. בהשקעה של 33.5 מיליון דולר, ניתן היה לייצר מסך עשיר ומגוון, המשופע בדרמות, בסרטים תיעודיים ובתוכניות תרבות. לדעתנו, זהו ייעודו האמיתי והייחודי של ערוץ ציבורי בעידן הרב ערוצי".