מיב"א פיוז'ן ייצאה למיאנמר ב-7 מיליון דולר

מיב"א מייצגת במיאנמר חברות ישראליות בתחומי ההשקיה והחקלאות, ולאחרונה החלה בשיתוף פעולה עם החברה האסייאתית countercorp בעסקי ייבוא וייצוא של מוצרי צריכה

חברת מיב"א פיוז'ן הישראלית ביצעה בחצי השנה האחרונה עסקאות עם חברות מסחריות וממשלתיות במיאנמר (לשעבר בורמה) בהיקף של 7 מיליון דולר.

דורון לנדאו, מנכ"ל משותף במיב"א פיוז'ן מסר כי בעקבות פגישה שנערכה עם שגריר מיאנמר בישראל, הקימה קבוצת אנשי עסקים את מיב"א: מיאנמר - ישראל ביזנסמן אסוסיאיישן. הקשרים עם מיאנמר החלו להבשיל לעסקאות בחודשים האחרונים.

מיב"א מייצגת במיאנמר חברות ישראליות בתחומי ההשקיה והחקלאות, ולאחרונה החלה בשיתוף פעולה עם החברה האסייאתית countercorp בעסקי ייבוא וייצוא של מוצרי צריכה. מיב"א מוכרת בהודו, ויאטנם ואפריקה אורז, תה, סומסום ותירס למספוא, שמקורו במיאנמר, ובמקביל מייבאת למדינה בעסקאות ברטר, מוצרי נפט, דיזל ודלק גולמי.

לנדאו אומר כי הפוטנציאל בעסקי מסחר עם מיאנמר הוא רב. "זו מדינה בתולית ומסוגרת, עם הרבה אוצרות טבע ופוטנציאל שטרם התגלה. חסר להם ידע ומכשור של העולם המודרני". מיאנמר, מדינה שבראשה שלטון צבאי מ-1989, גובלת בבנגלדש, הודו, סין, לאוס ותאילנד. אוכלוסייתה מונה כ-42 מיליון נפש וכלכלתה מבוססת במידה רבה על חקלאות.

מלבד עסקי מיאנמר, לנדאו הוא בעלים משותף בחברת "נופר צמחיה" עם יוסי רוניס. החברה מתמחה בעיצוב נוף, תכנון והתקנת צמחיית פנים הידרופונית (צמחייה בהשקיה מבוקרת) בבתי מלון, חברות הייטק וקניונים. המחזור השנתי שלה הוא כ-15 מיליון שקל. *