נחנך צינור הגז הטבעי המוביל מאתר הקידוח של ים תטיס בים התיכון לבית הזיקוק באשדוד

יו"ר בז"ן, מראני: להכריז על פרויקט הגז הטבעי כפרויקט לאומי; בגז הטבעי טמון פוטנציאל אסטרטגי

היום (ד') נחנך צינור הגז טבעי מאתר הקידוח של ים תטיס בים התיכון, לבית הזיקוק באשדוד. הגז הטבעי יחליף את המזוט בה משתמשת כיום תחנת הכוח ויתרום להפחתה בזיהום האוויר. בחנוכת הקו השתתפו שר התשתיות, בנימין בן-אליעזר ואחרים.

בית הזיקוק אשדוד הוא המפעל התעשייתי הראשון בארץ המתחבר לרשת ההולכה הארצית לאספקת גז טבעי. בעתיד, כך מתוכנן, יתחברו למערכת מפעלים נוספים ובהם תחנת הכוח החדשה, העומדת להיבנות בבית הזיקוק, בהשקעה של 50 מיליון דולר. הקמת הקו לאשקלון, קריית גת וגזר יסתיים ביולי 2006 ותאפשר חיבור צרכנים נוספים.

לדברי יו"ר בתי הזיקוק, אוהד מראני, הוא קורא לממשלה להאיץ את פרויקט הגז הטבעי, להכריז עליו כעל פרויקט לאומי ולהביאו גם לצפון הארץ לשימוש בתי הזיקוק ומפעלי התעשייה במפרץ חיפה. מראני הדגיש, שבשימוש בגז הטבעי טמון פוטנציאל אסטרטגי ממדרגה ראשונה מבחינה כלכלית, פוליטית, חברתית וסביבתית, שכן הגז הטבעי יביא להפחתת עלויות הייצור, ולהפחתת זיהום האוויר.

לדברי בן-אליעזר, יש להוריד חסמים בירוקרטים בפני המשך הפרויקט. עוד אמר, שבקרוב תתחיל המדינה לייבא גם ממצרים ומבריטיש גז המפיקה גז מול חופי עזה. בן-אליעזר הדגיש, שבעתיד מתוכנן מסדרון תשתיות שיוביל גז לטורקיה.

בן-אליעזר הדגיש, שכל עוד הוא מכהן כשר התשתיות איש לא יפגע בעובדי בז"ן. לדבריו, הוא לא נגד הפרטה, אך במקרה זה אסור למדינה למצוא את עצמה עם שתי חברות דלק גדולות שיחסלו את החברות הקטנות. לדבריו, קיומה של בז"ן יבטיח זאת.

עוד אמר, שהוא מקווה שהגז הטבעי יכנס גם לתחום התחבורה ויוביל להוזלה במחירי הדלק ולשיפור איכות האוויר. לדבריו, הגז הטבעי אמור לשפר באופן ניכר את איכות האוויר לתושבי אשדוד וחיפה, גזר ואשקלון וצפית.