מה קורה במכללה לחינוך גופני?

תלמידי המכללה, היושבת בתוך מכון וינגייט, התבשרו רק עם תחילת הלימודים, כי לא יורשו להשתמש בשנה"ל הנוכחית במתקני המכון וייאלצו לנסוע למוסד ספורט אחר לשיעורים מעשיים

שנת הלימודים האקדמית במכללה לחינוך גופני במכון וינגייט (אשר שמה הרשמי הוא המכללה ע"ש זינמן) נפתחה ביום חמישי האחרון בסערה: הסטודנטים - קצתם חדשים ומרביתם ותיקים - התבשרו כי בניגוד לשנים קודמות, השנה לא יוכלו להשתמש במתקני מכון וינגייט, בשל סכסוך בין המכללה לבין המכון. משמעות הדבר, נאמר לסטודנטים, היא כי לא יוכלו לשאול ספרים מספריית המכון, וגם לא להתאמן במתקנים השונים כמו מגרשי הכדורגל, מגרשי הכדורסל, אצטדיון האתלטיקה וכו'.

עוד נאמר לסטודנטים המופתעים כי במהלך השבועיים הקרובים לא יתקיימו כלל שיעורים מעשיים אלא שיעורים תיאורטיים בלבד וכי בתום שבועיים תדאג המכללה להסיע אותם אל מתקנים חלופיים מחוץ לתחומי וינגייט. באשר לספרייה, נאמר להם כי המכללה מקימה ספרייה חלופית.

הסיבה לכל השינויים נעוצה, סיפר הדיקן לסטודנטים, הן בסכסוך בין מכון וינגייט לבין מכללת זינמן, והן בשורת ליקויים בטיחותיים שנחשפו לאחרונה במקום על ידי שירותי כבאות נתניה, ההופכים את מכון וינגייט, בלשון הדוח, ל"מלכודת אש".

סדרי הלימוד החדשים, אשר הנהלת המכללה לא טרחה להודיע עליהם לסטודנטים באופן מסודר לפני פתיחת השנה, התקבלו על ידם בכעס ומרמור. לדברי ש', סטודנטית השנה השנייה, טרם הובהר להם היכן יהיו המתקנים החדשים, אך נאמר מפורשות כי יצריכו הגעה בהסעות מיוחדות. הסטודנטים אף לא קיבלו מענה לשאלתם כיצד ייתכן שיוכלו להגיע למתקנים מחוץ למכון ולחזור משם מספר פעמים ביום במהלך יום לימודים, מבלי שהדבר יפגע בשעות הלימודים או בשעות המעטות המוקדשות לעבודה.

סטודנטים אחרים ציינו כי הם מרגישים מרומים, משום שבחרו ללמוד במכללה בשל היותה ממוקמת במכון וינגייט, וכי אילו ידעו שלא יוכלו להתאמן היו שוקלים להירשם למכללה אחרת.

בתגובה לפניית "גלובס" נמסר מהמכללה כי "בימים אלה חתמה מכללת זינמן על חוזה עם מוסד ספורט הנמצא במרחק חמש דקות נסיעה ובו מתקנים חדישים העולים בכמה מונים על המתקנים המיושנים

בוינגייט. באשר לספרייה, המכללה ככל מוסד אקדמי מכובד הקימה לעצמה ספרייה עצמאית ואיכותית". עוד נמסר כי לא ניתן לצפות שמכללת זינמן תשלח את תלמידיה להתאמן במתקנים שהם "מלכודת אש".

בתגובת המכללה לא ניתנה התייחסות לשאלה מדוע לא עודכנו הסטודנטים בדבר השינויים טרם שובם ללימודים.

ממכון וינגייט עצמו נמסר ל"גלובס" כי מתקני האימונים עומדים בכל הדרישות ואין סיכון לבטיחות המתאמנים. מנכ"ל מכון וינגייט, ד"ר אורי שפר, אומר כי הסיבה היחידה שבגינה נבצר מבעד תלמידי מכללת זינמן לעשות שימוש בהם היא שהמכללה הפסיקה, שרירותית, את התשלומים בגין השימוש במתקנים, ומבחינה זו אין היא שונה מכל לקוח אחר.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי בשל חילוקי הדעות השוררים בין המכללות, מינתה מנכ"לית המשרד, רונית תירוש, ועדה הבוחנת את יחסי הגומלין שבין שני הגופים, ואמורה להגיש את מסקנותיה עד ל-1.02.06.