תלונה נגד סגנית נשיא בית המשפט לתעבורה בפתח-תקווה אטליא וישקין נמצאה מוצדקת

תלונה נגד סגנית נשיא בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה, השופטת אטליא וישקין על התנהלות שיפוטית לקויה נמצאה מוצדקת. כך נודע ל"גלובס". נציבת תלונות השופטים, השופטת בדימוס טובה שטרסברג-כהן, קבעה כי וישקין חרגה מגבולות הראוי והעירה הערות במהלך עדות שהיה בהם כדי להביע באופן ברור ובוטה את עמדתה כלפי עדות העד.

שטרסברג-כהן קבעה עוד, כי בהערות מסוג אלה היה כדי לפגוע שלא בצורך בעד, וכי התנהלותה של השופטת היא בבחינת גיבוש עמדה סופית במהלך משפט, דבר שעל שופט להימנע ממנו.

שטרסברג-כהן קבעה עוד, כי אין להצדיק התבטאות פוגעת של שופט גם כשהנימוק לכך הוא הרצון להעמיד את הקהל שבאולם על כך שדבריו של עד אינם משקפים את הנורמה הנכונה.

מדובר בתלונה שהגיש ו.ג, עד מומחה בדיון בעניין תאונת דרכים. במהלך העדות טען העד כי השופטת העירה הערות פוגעות ומעליבות. על-פי התלונה, השופטת הטילה ספק ביושר ובאמינות המקצועיים של העד והלבינה, לטענת המתלונן, את פניו ברבים.

למרות שנמצאה התלונה נגד השופטת וישקין מוצדקת, נמנעה וישקין מלפסול את עצמה מדיון אחר שבו אותו העד אמור למסור את עדותו כעד מומחה. ערעור על כך הוגש לנשיא בית המשפט העליון. המערער טוען, כי ישנו חשש

למשוא פנים וזאת כיוון שהשופטת וישקין אינה רוחשת כל אמון למומחה ההגנה שעדותו היא קריטית לניהול המשפט.

נשיא בתי המשפט מחוז דרום השופט יהודה פרגו מסר בתגובה כי השופטת וישקין העירה הערה שלא במקומה והנציבה קבעה שההתבטאות לא ראויה. "בקשת הפסילה היתה בתיק אחר והשופטת לא מצאה מקום לפסול את עצמה. מדובר בהחלטה שיפוטית שניתן לערער עליה לנשיא בית המשפט העליון וכך נעשה", אמר פרגו.