שלאף, המקורבים וההימורים

יואב איגרא מסוכסך עם איל ההימורים מרטין שלאף בנוגע לאוניה שהיתה אמורה להפליג בין חוף אילת לבין ספינת הימורים. במסגרת זו טוען איגרא, שמקורבים לשרון היו מעורבים בנושא

מרטין שלאף התעלם מהתחייבויותיו בקשר לשכירת האוניה "הרפסודיה הלבנה" שבבעלות יואב איגרא, בשל חשדות שהועלו על ידי היאח"ה (החידה הארצית לחקירות הונאה). כך טענה הרפסודיה הלבנה, בבקשה להיתר המצאה לשלאף למקום מגוריו באוסטריה. רשם בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דוד גלדשטיין, קיבל את הבקשה.

איגרא הוא מבעלי מלון הרודס באילת. חברת הרפסודיה תבעה 7 מיליון שקל משלאף, בטענה להפרת חוזה שכירות. שלאף הגיש תביעה שכנגד בגובה 3 מיליון דולר, בטענה שקבוצת איגרא הונתה אותו והביאה אותו להשקיע סכומי עתק באוניה מוזנחת.

הרפסודיה טענה בבקשה להיתר המצאה, באמצעות עוה"ד סיני אליאס ואורי אדלשטיין, כי שלאף בחר להתנתק מהתחייבויותיו בשל חשדות יאח"ה, בדבר קשר לכאורה בינו לבין פרשת סיריל קרן. בפרשה זו בודקת המשטרה את החשד, לפיהם הכספים שהילווה קרן למשפחתו של אריאל שרון, הועמדו למעשה בידי שלאף.

על רקע אותם חשדות, טוענת הרפסודיה הלבנה, "בחר שלאף 'להנמיך פרופיל' ולזנוח את חוזה השכירות ואת המיזם שתוכנן על ידו ולמעשה להיעלם עד שיירגעו הרוחות".

עוד היא מציינת, כי על כוונתו של שלאף לנתק כל זיקה לישראל בעקבות אותם חשדות, ניתן אף ללמוד מפרסום לפיו בערך באותה עת העמיד שלאף למכירה את ביתו בהרצליה פיתוח.

עוד טענה הרפסודיה, כי שלאף הקיף עצמו לצורך המיזם במקורבים וביוצאי משרד ראש הממשלה, "כגון עו"ד דב ויסגלס, שמעון שבס, רו"ח משה ליאון וגורמים בכירים נוספים, שהתחייבו בצורה מפורשת ונטלו על עצמם את האחריות לטפל בהשגת האישורים וההיתרים הנדרשים לצורך הפעלת הרפסודה כטרמינל בין חוף הים לבין אוניית ההימורים".

הבקשה להיתר המצאה הוגשה בעקבות הודעתו של משרד ויסגלס-אלמגור, בו היה שותף ויסגלס, כי אינו מייצג את שלאף.