הרצל בודינגר - מועמדו המועדף של מופז למנכ"ל תע"א במקום קרת

מפקד חיל האוויר לשעבר זכה להערכה מצד שר הביטחון בזכות תיווכו מול ארה"ב במשבר הסיני

אלוף (מיל.) הרצל בודינגר, לשעבר מפקד חיל האוויר ויו"ר ראדא, הוא המועמד המועדף על שר הביטחון, שאול מופז, לתפקיד מחליפו של משה קרת כמנכ"ל התעשייה האווירית. כך אמרו ל"גלובס" מקורות בכירים בתעשיות הבטחוניות.

בחודשים האחרונים עסק בודינגר בתיווך בין מערכת הביטחון לממשל האמריקני, בניסיון להשיג פשרה במחלוקת שפרצה עקב מכירת מזל"טי ההארפי המשודרגים לסין.

מופז מעריך מאוד את הצלחתו של בודינגר במשימה, שהביאה להשגת הסכם שסיים את הפרשה, אשר גרמה לפגיעה קשה ביחסים בין ישראל לארה"ב ובייצוא הישראלי.

הגורמים הבכירים ציינו, כי כבר בסלון האווירי האחרון בפאריס, שהתקיים ביוני השנה, הוזכר שמו של בודינגר כמועמד המועדף על מופז. עם זאת, באותה עת הוזכרו מספר מועמדים נוספים, בהם מפקד חיל האוויר לשעבר, איתן בן-אליהו.

קרת נחקר בידי המשטרה בשבוע שעבר בפרשת החשדות לשוחד לסוכנים של תע"א, ואף נאסרה עליו הכניסה למתחם החברה למשך שבועיים לפחות. בעקבות זאת מונה לו ממלא מקום זמני, עובדיה הררי. עם זאת, כהונתו של קרת כמנכ"ל תע"א תסתיים פורמלית רק במארס 2006.

אתמול (ג') פירסמה תע"א בעיתונות מודעות המזמינות להציע הצעות לתפקיד מנכ"ל כמחליף לקרת, בהמשך להקמתה באחרונה של ועדת איתור לתפקיד ע"י דירקטוריון התעשייה האווירית, בראשות יאיר שמיר.

לשכתו של מופז מסרה בתגובה, כי ועדת האיתור תמליץ לדירקטוריון על המועמד לתפקיד, וכי שר הביטחון אינו קובע מי יהיה מנכ"ל תע"א.