בני משפחת אורגד תובעים מיליון שקל מעורך משנה ב"העיר" בטענה ללשון הרע

האחים אלי, בועז ואהרון אורגד מנתניה, בעלים של רדיו "אמצע הדרך" הגישו לבית משפט השלום בת"א תביעת דיבה בסך מיליון שקל נגד אמיר זוהר מת"א, שמונה לאחרונה לתפקיד עורך המשנה של עיתון העיר והיה קודם לכן עורך ראשי של העיתונים השבועיים באיזור השרון, ביניהם חדשות נתניה וחדשות חדרה ונגד רשת שוקן המו"ל של העיתונים.

עילת התביעה שהוגשה, באמצעות עורכי הדין גדעון פישר יגאל קווה ועדי הולצקנר היא שלוש כתבות, שפורסמו בעיתון "חדשות נתניה" בהן יוחסו להם, לטענתם, דברים חסרי יסוד המהווים לשון הרע ופגיעה בשמם הטוב.

אחת מבין שלוש הכתבות היתה כתבת שער תחת הכותרת "החמולה" ולידה צורפו תמונותיהם של התובעים ומתחת לכותרת נכתבו הדברים הבאים: "השותף של האחים אורגד טוען, כי הם לא מעבירים לו מידע על הנעשה ברדיו, מושכים מאות אלפי שקלים במשכורות והטבות לקרובים ו"מציפים" את החברה בעובדים מבני המשפחה."

לדברי התובעים מכתבה זו עולה מסקנה, לפיה מדובר במשפחת פשע מעין מאפיה הפועלת בניגוד לדין. מהכתבה השנייה שפורסמה השתמע כי הם השתמשו בדרכים לא מקובלות ואף בלתי חוקיות על מנת "לנקום" כביכול באותם עיתונאים שפרסמו את הכתבות בנוגע לפרשת מכרז רשות שדות התעופה בו על פי הנטען בכתבה הם היו שותפים.

בכתבה השלישית, טוענים התובעים, נוצר מצג לפיו קיים קשר ממשי ומהותי בין אלי אורגד לבין שלומי עוז דמות המזוהה לכאורה בציבור עם פעילות פלילית.

טרם הוגש כתב הגנה.