יחימוביץ' הייתה האחרונה: מועצת הרשות השנייה אישרה - 3 חודשי צינון לעיתונאי העובר לפוליטיקה

ההחלטה תחייב גם עיתונאים שאינם נמנים על חברות החדשות, בהם ניסים משעל ויאיר לפיד

מועצת הרשות השנייה אישרה אמש (א') את ההצעה שהועלתה לאחרונה על-ידי יו"ר הרשות, נורית דאבוש, לפיה כל העיתונאים הנמנים על עובדי ערוצים 2 ו-10, גם אלה אשר אינם נמנים על עובדי חברת החדשות, יידרשו לשלושה חודשי צינון, זאת במידה ובכוונתם לעבור לפעילות פוליטית גרידא.

כפי שפורסם ב"גלובס", מעברה של העיתונאית שלי יחימוביץ' מעיסוקה המרכזי כעיתונאית, לפעילה פוליטית במפלגת העבודה לצידו של עמיר פרץ, גרר לא מעט תגובות, רובן ככולן התמקדו בכך שלא נגזרה תקופת צינון על יחימוביץ' עם מעברה. לכן החליטה יו"ר הרשות דאבוש, זאת בין השאר בעקבות פניות שנעשו אליה בעניין מצד חברי מועצה נוספים, לעלות את ההצעה לתקופת הצינון.

אתמול כאמור, ההצעה התקבלה במסגרת ישיבת המועצה. עתה תפנה המועצה למנכ"לי הזכייניות, אבי ניר מקשת ויוחנן צנגן מרשת, וכן למנכ"לי חברות החדשות שלום קיטל, מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, וגלעד עדין , מנכ"ל בפועל של חברת החדשות של ערוץ 10, ותדרוש מהם להגיע לסיכום עם העובדים, לפיו עובדים שיהיו מעוניינים לעבור לפעילות פוליטית גרידא ידרשו לשלושה חודשי צינון. משמעות ההחלטה היא כי עיתונאים ובהם גם ניסים משעל ויאיר לפיד, אשר אינם נמנים על עובדי חברות החדשות, יצטרכו להתחייב לתקופת הצינון.

במקביל הוחלט על פרסום הנחיות ברורות בעניין הבחירות הקרבות גם לחברי מועצת הרשות. עוד השבוע צפויים לעבור כללי ההתנהגות הנדרשים מחברי המועצה לקראת הבחירות הן ביחסיהם מול חברות החדשות ומול הזכייניות וזאת כדי למנוע בעיות אתיקה מצד חברי מועצה המקורבים למפלגה זו או אחרת, או לגורמים פוליטיים כאלה או אחרים.

בנוסף, אתמול הוארכה תקופת הזיכיון של חברת החדשות של ערוץ 2 ל-10 שנים נוספות, זאת בהתאם לתקופת הזיכיון החדשה של הערוץ. במקביל הוארך הזיכיון של חדשות ערוץ 10 עד ל-1 במאי 2006 ועד מועד זה תנסח מועצת הרשות את כתב הזיכיון הקבוע שיהיה מבוסס על ההקלות שניתנו לאחרונה לערוץ 10.