ישראייר איימה - ו"עובדה" של אילנה דיין דחתה שידור תחקיר על הכמעט-תאונה של החברה בניו-יורק

התוכנית "עובדה" תשודר הערב, עם תחקיר בנושא אחר * דעה: דווקא זה תחקיר שאנחנו פשוט חייבים לראות

תחקיר של התוכנית "עובדה" על הכמעט תאונה של ישראייר בניו-יורק, לא ישודר הערב (ד'). ההחלטה התקבלה בעקבות מכתב ששלח בא כוחה של ישראייר, עו"ד רובי בכר, לזכיינית ערוץ 2 קשת המשדרת את תוכניתה של אילנה דיין.

במכתבו ביקש בכר להבין מהו החיפזון בשידור התוכנית בעיתוי זה, כאשר שר התיירות, אברהם הירשזון, אמור להכריע בימים הקרובים בנושא המוביל הנקוב לניו-יורק. בכר טען, כי התוכנית כוללת מידע חד-צדדי ומגמתי שעלול לפגוע לחברה, ובשל כך לחשוף את קשת לתביעות. משרדו של בכר מטפל גם בקבוצת אי.די.בי שהיו"ר שלה, נוחי דנקנר, הוא בעל השליטה בישראייר.

המכתב הגיע לקשת אחרי פרומואים רבים לקידום התוכנית הראשונה של "עובדה" בעונה זו. הוא הועבר ליועצים המשפטיים של קשת, שהמליצו לדחות את שידור התחקיר.

קשת מסרה בתגובה: "בעקבות המלצת יועציה המשפטיים של החברה, החליט מנכ"ל קשת, אבי ניר, לדחות את שידור התוכנית, על מנת להסיר כל טענה ולהוכיח תום לב מעל ומעבר לכל ספק בדבר מעורבותה כביכול של קשת בהחלטה על הפעלת קו סדיר לניו-יורק על ידי ישראייר". בקשת הדגישו, כי לא מדובר בביטול הפרק אלא בדחייה של שבועיים לכל היותר.

האירוע בניו-יורק, בו כמעט התנגש מטוס ישראייר במטוס מטען, נחשף בעקבות פרסומים בחו"ל ובעקבות מכתב של אחד הטייסים, לפיו גורמים בחברה ניסו להמעיט מחומרת האירוע. בעקבות בדיקה שערכה ישראייר, הושעה הקברניט הראשי של החברה, ניר בן-דוד, לאור החשד שהוא שעמד מאחורי נסיון הטיוח.