תחקיר עובדה חושף מסמך פנימי בישראייר: בירן הייתה ב"לופ" הטיוח של הכמעט תאונה

גור בן-דוד, קברניט החברה שהודח טוען במסמך פנימי שבירן ידעה על הכמעט תאונה בניו-יורק * בירן בתגובה: אנחנו פתחנו את כל הסיפור לעיתונות

בתחקיר "עובדה" על הכמעט תאונה של חברת ישראייר, ששודר הערב (ד') בזכיינית ערוץ 2קשת, נחשף כי הקברניט הראשי המודח של החברה, גור בן-דוד, טוען כי מנכ"לית החברה, סבינה בירן, ידעה על ניסיונות הטיוח של האירוע.

לדברי בן-דוד, בירן הייתה ב"לופ" הנסיונות לשכתב את דו"ח הטייסים על הכמעט תאונה ולמזער את חומרת האירוע. בן דוד הודח על-ידי בירן כקברניט ראשי בישראייר לפני כשבועיים, כיומיים לפני מועד השידור המקורי של תחקיר "עובדה".

כזכור, שידור התחקיר נדחה בסופו של דבר לאחר התערבות של בעלי ישראייר, נוחי דנקנר. דחיית השידור עוררה זעם ציבורי גדול ומשכה ביקורת קשה כלפי מנהלי ישראייר ובעליה, כמו גם לכיוון הזכיינית המשדרת, קשת.

בראיון שערכה אילנה דיין לאחר שידור התחקיר עם בירן, טענה מנכלית ישראייר כי לא היו כל נסיונות טיוח ."נהפוך הוא, אנחנו פתחנו את כל הסיפור לעיתונות, שכבר עוסקת בסיפור יותר מחצי שנה ברציפות".

בתגובה לשאלה האם חשבה על התפטרות בשלב כלשהו של האירוע, אמרה בירן: "המחשבה חלפה בי, אבל בסופו של דבר זה לא היה הכיוון".

כמו כן טענה בירן, כי אירועים כאלו קורים בשדות תעופה רבים ברחבי העולם, וכי עדיין, למרות הכל, טיסה היא הרבה יותר בטוחה מנסיעה במכונית.