ההסתבכות השנייה של פנחס ארנרייך מעמנואל: כונס לזכויות חברה בניהולו על קרקע באילת

נאות אואזיס תיכננה להקים פרויקט של אלפי מ"ר ויחידות דיור * הבנק הבינלאומי: החברה חייבת 80 מיליון שקל

עו"ד ישראל קנטור מונה ככונס נכסים על זכויות חברת נאות אואזיס מלונות במגרש של חמישה דונמים באיזור המרינה באילת, בסמוך למלון שרתון מוריה.

החברה מנוהלת ע"י פנחס ארנרייך, ממקימי העיר עמנואל, אשר הסתבך בקשיים בעקבות הקמת העיר. החברה התכוונה להקים בשנת 2000 מרכז מסחרי בן 4,500 מ"ר ומעליו מלון סוויטות בן 350 חדרים. הבנק הבינלאומי העמיד לחברה ליווי פיננסי וטען לחוב של 80 מיליון שקל.

הפרויקט הוא חלק מפרויקט רחב היקף, אשר תוכנן ע"י החברה על שטח של 38 דונם בלגונה הצפונית של אילת. בפרויקט כולו תוכננו להיבנות 350 סוויטות, שטחים ציבוריים בשטח של 50 אלף מ"ר, מרכז אטרקציות תיירותי ומסחר בשטח של 25 אלף מ"ר. כן תוכננו שטחי שירות של 10,000 מ"ר. עלות הפרויקט המורחב הסתכמה ב-150 מיליון דולר.

לשם מימון הקמת הפרויקט, החברה שיעבדה את הקרקע לבנק הבינלאומי. לקראת סוף 2000, משלא חלה התקדמות בפרויקט, נדרשה החברה להשלים את ההון העצמי ב-4 מיליון דולר, עד לסכום של 7 מיליון דולר.

החברה הכחישה את טענת הבנק, לפיהן לא חלה התקדמות ממשית בפרויקט, וטענה, כי היא מוכנה ומסוגלת לעמוד בתנאי הליווי. לטענתה, אין כל מקום לטענות הבנק בבקשת הכינוס, ולא קמה לו עילה לממש את השעבודים על הפרויקט.

שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל-אביב, דניה קרת-מאיר, ציינה, כי העדר הפעילות והמבוי הסתום אליו נקלעה החברה נובעים מסכסוכים פנימיים. לדבריה, לחברה אין פעילות אמיתית, ולכן יכול הבנק לפעול לפירעון מיידי של החוב. לבנק עומדת עילת אכיפה גם בגין הפסקת פירעון החובות על-ידי החברה.

את הבנק הבינלאומי ייצגו עוה"ד ישראל קנטור ומאיר לפלר. (פש"ר 1241/04).