בנק לאומי מבקש למנות כונס לפרויקט בית העמודים

לטענתו, החברה שיעבדה לטובתו חלק מזכויותיה בפרויקט; טוען לחוב של 16.5 מיליון שקל

בנק לאומי מבקש מבית המשפט המחוזי בת"א למנות כונס נכסים על זכויות ששועבדו לטובתו, בפרויקט בית העמודים במדרחוב נחלת בנימין בת"א של חברת ד.א.פרויקט בית העמודים בע"מ. בל"ל טוען לחוב של 16.5 מיליון שקל, ולטענתו החברה שיעבדה לטובתו חלק מזכויותיה בפרויקט.

לדברי הבנק, החברה הציגה בפניו מצג לפיו היא עומדת להקים פרויקט מגורים ומסחר הכולל מלון ובו: 20 סוויטות מפוארות, בית משרדים בן 5 קומות ומרכז תרבות צרפת בשיתוף שגרירות צרפת.

לדברי הבנק, בדיעבד התברר כי על-פי המצב התכנוני הקיים לא ניתן בכלל לקבל היתרי בנייה להקמת הפרויקט. הבנק מציין, כי בפסק דין שניתן לפני כשבועיים בבקשת הבנק לפיתוח התעשייה לאכיפת שיעבוד על זכויותיו בפרויקט נקבע, כי המשיבה הציגה בפני הבנק מצגי שווא בכל הנוגע להיתרי הבנייה של הפרויקט. בל"ל טוען עוד, כי בדיעבד התברר לו כי המצגים שהוצגו בפניו גם בנוגע לזכויות הבנייה היו עורבא פרח.

לדברי הבנק, המשיבה היא חברה באשכול חברות בקבוצת רדלנד גרופ שבשליטת שלמה לחי ואשר החזיקה באמצעות חברות ישראליות 14 בניינים המיועדים לשיפוץ ושימור במדרחוב נחלת בנימין בת"א. הבנק מציין כי לפי מצג של המשיבה שלמה לחי הוא למעשה בעל השליטה בה. לדברי הבנק בפועל מנוהלת המשיבה על-ידי רות שפייזר. (פש"ר 1050/06).