אולי שינוי השם יצליח לשנות את הקארמה: נקסוס הופכת לפוינטר טלוקיישן

החברה, שרכשה בשנה שעברה את שגריר ופוינטר, מציגה הפסדים ב-5 השנים האחרונות * השבוע תתחיל להיסחר ברשימה הראשית של הנאסד"ק, ובמקביל תתמקד ב-outsourcing עבור חברות ביטוח

תהליכי השינוי שעברה, ועדיין עוברת, חברת נקסוס (סימול NXUS), כללו עד היום בעיקר רכישה של פעילויות אך גם שינויים פיננסיים, כמו איחוד הון מניות שביצעה בעבר. דומה, שכבר שנים נקסוס נמצאת בתהליך של רה-ארגון וחיפוש כיוון, ובחמש השנים האחרונות היא הציגה בעיקר הפסדים, למעט שנת 2003 שבה רשמה רווח הון חד פעמי. גם ב-2005 השורה התחתונה של החברה תהיה שלילית, למרות גידול במחזור שנבע מרכישת החברות שגריר ופוינטר.

אולי זה מה שהוביל את נקסוס לנסות לפתוח דף חדש, ולהודיע אתמול על שינוי שם החברה ל"פוינטר טלוקיישן". החל ממחר (יום שלישי), ייסחרו מניות החברה ברשימת הקפיטל מרקט של הנאסד"ק תחת הסימול PNTR. החברה גם הודיעה על שינוי האסטרטגיה העסקית שלה, והתמקדות במתן שירותי מיקור חוץ (outsourcing) לחברות ביטוח.

פוינטר, המספקת שירותי איתור והשבת כלי רכב גנובים ושירותי דרך וגרירה, מחזיקה בכ-57% מחברת הגרירה שגריר ובבעלותה שתי חברות נוספות בחו"ל, Tracsat בארגנטינה ו-Pointer במקסיקו. בעלי המניות העיקריים בחברה הם DBSI של בועז דותן ויוסי בן שלום, עם 29% מהמניות; אגד עם 12.6%; ופולאר עם 8%. גם פלאפון, מוזי ורטהיים ואי.די.בי מחזיקים במניות החברה.

"פוינטר היא כיום חברה שונה מזו שהייתה ב-2003", אמר אתמול יו"ר החברה, יוסי בן שלום, במסיבת עיתונאים שערכה נקסוס. "יש לנו היום בסיס טוב להתקדמות, ובהחלט יש כאן פוטנציאל להפוך לחברה גדולה מאוד. ההתמקדות בשירותים תאפשר לנו יציבות בהכנסות ויכולת חיזוי טובה יותר. בשנת 2005 עברנו לרווח תפעולי, ואנחנו מקווים לעבור ב-2006 גם לרווח נקי".

שווי השוק של החברה הוא כ-17 מיליון דולר. באוגוסט 2005 השלימה נקסוס איחוד מניות ביחס של 1:100, על מנת לעבור ממסחר בבולטין בורד לרשימת הקפיטל מרקט (הרשימה הראשית) בנאסד"ק. המשקיעים לא אהבו את המהלך, והמניה איבדה כשליש מערכה מאז.

"הציבור אהב אותנו יותר בסנטים מאשר בדולרים", אומר בן שלום. "בכל מקרה, חברה ראויה צריכה מקום מכובד להיסחר בו, והבולטין בורד לא התאים לנו. זו הייתה החלטה שאני יזמתי ואני לוקח את האחריות עלי".

בן שלום הוא הדמות הדומיננטית בחברה, והוא גם זה שהוביל את מהלך האיחוד של החברות פוינטר ושגריר. במסיבת העיתונאים אתמול, אגב, לא נכח המנכ"ל דניאל שטרן שנמצא במקסיקו. "מנועי הצמיחה שלנו שונים בישראל לעומת שאר העולם", אומר בן שלום. "בישראל, בתחום שירותי הדרך אנחנו צומחים בקצב איטי, כי קשה לצמוח כשאתה הגורילה של השוק. יש לנו רעיונות נוספים לשיפור, ואנחנו עובדים עליהם. בתחום האיתור המצב שונה: אנחנו החברה הקטנה ואנחנו מנסים, ומצליחים, לקחת נתח שוק מאיתוראן. להערכתי, נתח השוק שלנו הוא כ-40% מהרכבים החדשים".

" מה לגבי צמיחה מחוץ לישראל?

"יש לנו שני צירים לצמיחה בחו"ל: אחד מהם, להוסיף פעילות בעוד מדינות, שזה דבר מורכב וקשה. החברה שלנו במקסיקו עדיין בעלת תזרים שלילי, אבל יש לנו סבלנות ואני מעריך שהשנה נתרחב לעוד מדינה. הציר השני יותר פשוט: לספק שירותים נוספים במדינות בהן אנחנו כבר פועלים".

" האם המעבר לקפיטל מרקט הוא שלב בדרך לגיוס כסף?

"גיוס בהחלט אפשרי, אבל לא במחיר הזה. בעלי המניות לא ירצו להיות מדוללים במחיר כזה, ואנחנו לא בפאניקה לגייס. בכל מקרה, נשמח להירשם למסחר גם בישראל, ברגע שיתאפשר לנו לבצע רישום כפול אוטומטי - שנה מתחילת המסחר בקפיטל מרקט". "