ביוקורד במו"מ לגיוס 2 מיליון דולר מגורם מחו"ל בתחום המכשור הרפואי

החברה, המשמשת כבנק דם טבורי, פיתחה מכשיר המאפשר לאסוף כפליים דם טבורי מהמקובל היום

חברת ביוקורד, המפתחת מכשיר לשאיבת דם טבורי, נמצאת במו"מ לגיוס של כ-2 מיליון דולר עם גורם מחו"ל העוסק בתחום המכשור הרפואי. ביוקורד, שנוסדה ומנוהלת על ידי מיקי שחם, משמשת היום כבנק של דם טבורי, דם שממנו ניתן להפיק תאי גזע המשמשים בריפוי מחלות שונות. במקביל, פיתחה החברה מכשיר המאפשר שאיבה של כפליים מכמות דם הטבור הנשאבת היום מתינוקות בעת לידתם על ידי המכשירים הקיימים. בפיתוח המוצר הושקעו כחצי מיליון דולר, על ידי שחם עצמו ועל ידי המדען הראשי.

לדברי שחם, החברה סיימה לפתח את המוצר והיא נמצאת בתחילת תהליך הרגולציה. והיא מצפה לקבל אישור לשיווקו בארה"ב ברבעון השלישי של 2006. בישראל, ישמש המכשיר רק את לקוחות בנק הדם הטבורי של ביוקורד ואת בנקי הדם הציבוריים. שוק בנקי הדם הטבורי בישראל מגלגל, לדברי שחם, כמה מיליוני שקלים בחודש הנחלקים בין החברות טבורית, קריו-סל, מדיפריז וביוקורד.

תאי גזע מדם טבורי (כלומר, מחבל הטבור), הם תאים צעירים שעדיין לא עברו תהליך של התמחות ועדיין לא קיבלו "תפקיד" בגופו של אדם. התאים הללו גמישים, ובתנאים הנכונים ניתן לגרום להם להפוך לכל תא מומחה שהוא. היום נהוג להשתמש בתאי גזע ממקור של מח עצם, אשר יכולים להתמחות ולהפוך לתאים שונים במערכת הדם, לטיפול בכ-30-40 מחלות מתחום הדם, ביניהן סרטן הדם, מחלות של המערכת החיסונית ומחלות גנטיות הקשורות במערכת הדם. תאי גזע ממקור של דם טבורי הם גמישים יותר ויכולים לשמש לטיפול במחלות רבות יותר, ביניהם חידוש של רקמת לב מצולקת אחרי התקפי לב וכן השתלת תאי גזע מפרישי אינסולין אצל חולי סכרת - שני טיפולים הנמצאים בחיתוליהם אך כבר נערכו בבני אדם.