IXI מובייל מתמזגת עם השלד הבורסאי ITAC לפי שווי של 33.5 מיליון דולר

פחות משנה לאחר שקיוותה לגייס בלונדון לפי שווי של 150-200 מיליון דולר, היא נכנסת לנאסד"ק בדלת האחורית * עמית הלר, מנכ"ל IXI: "השווי משקף נכון את שווי החברה בנקודת הזמן הנוכחית"

לפני פחות משנה תכננה חברת הסטארט-אפ הישראלית IXI Mobile להפוך לציבורית ולגייס בבורסת לונשדון סכום של 50 מיליון דולר לפי שווי של 150-200 מיליון דולר. אלא שהתוכנית לא יצאה לפועל, והיום הודיעה החברה על כניסה לנאסד"ק בדלת האחורית: מיזוג עם השלד הבורסאי ITAC (ישראל טכנולוג'י אקוויזישן, סימול: ISLT.OB). גם השווי שלפיו יתבצע המיזוג נמוך בהרבה מהשווי שעליו דובר בעבר - כ-33.5 מיליון דולר. העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של השנה.

"זה סוג עסקה שבה צריך להיזהר כשמחשבים את השווי", אומר מנכ"ל IXI, עמית הלר. "למעשה זו מעין הנפקה ראשונית, תוך הקטנת הסיכונים וקיצור התהליך. השווי משקף נכון את שווי החברה בנקודת הזמן הנוכחית, אבל אני מאמין שהוא יגדל בעתיד".

IXI, נוסדה בשנת 2000 על ידי הלר, זיו הפרנס והיזם הסדרתי גידי ברק (הלר וברק מכרו שנה קודם לכן את חברת באטרפליי שהקימו לטקסס אינסטרומנטס,תמורת 50 מיליון דולר במזומן). החברה התבססה על רעיון של הפיכת אביזרים כמו עט, שעון יד ומצלמות לפלטפורמות לשירותים ויישומים סלולריים. ביולי 2005 סגרה IXI את אחת משתי החטיבות שלה, שעסקה בפיתוח של מערכת ההפעלה למכשירי קצה ופיטרה 70 מבין 200 עובדיה. החברה הודיעה אז כי תתמקד בחטיבה השנייה שלה, שעסקה בפיתוח סדרת מכשירי ה-ogo - טלפון סלולרי שניתן לקבל באמצעותו דואר אלקטרוני, הודעות SMS ומסרים מיידיים.

בין לקוחותיה של IXI ניתן למצוא את AT&T Wireless וסוויסקום, שאיתה חתמה לאחרונה על חוזה לשלוש שנים בהיקף של 6 מיליון אירו.

על פי נתוני IVC, מאז הקמתה גייסה IXI כ-62 מיליון דולר בארבעה סבבים, ובין המשקיעים בחברה הקרנות קונקורד וג'מיני, וכן טקסס אינסטרומנטס, אינטל קפיטל, הבנק הסיני לפיתוח התעשייה ו-Draper Fisher.

מן הצד השני של העסקה נמצאת חברת ITAC, שהוקמה לפני כשנה על ידי ישראל פרידר, לשעבר מנכ"ל קרדן תקשורת ותדיראן תקשורת אזרחית. החברה הוקמה במטרה להתמזג עם חברה פעילה והשלימה ביולי האחרון גיוס של 36 מיליון דולר בנאסד"ק. כיום היא נסחרת over the counter והלר מאמין שלאחר השלמת המיזוג תוכל החברה הממוזגת להיסחר ברשימה העיקרית של הנאסד"ק.

במסגרת עסקת המיזוג יומרו מניות IXI ל-7.8 מיליון מניות ITAC, מתוכן 1.4 מיליון מניות יהיו מיועדות להנהלה ולעובדים של IXI בתוכנית אופציות. כיום עומד מחיר מניית ITAC על 5.35 דולר.

עם השלמת המיזוג תוכל IXI להשתמש בקופת ITAC, שבה יש כיום 33.5 מיליון דולר, לפעילותה ולכיסוי חובותיה. "