אחרי כמה ניסיונות כושלים, מנגו DSP שוב רוצה להנפיק - לפי שווי של 40-50 מיליון ד'

השלימה בימים האחרונים גיוס של 2 מ' ד' לפי שווי של 14 מ' ד' ממשקיעים קיימים וחדשים

רוצים אינדיקציה מוכחת לכך שהשווקים הפיננסיים נמצאים במצב רוח מרומם? קבלו את סיפורה של חברת מנגו DSP, אשר מתמחה בפיתוח וייצור מערכות לעיבוד נתונים לשוק הווידיאו הדיגיטאלי. החברה, שניסתה להנפיק בתקופת הבועה בשנת 2000 לפי שווי של כ-40 מיליון דולר ולא הצליחה לבסוף, מתכננת לנסות ולהנפיק שוב לפי שווי של 40-50 מיליון דולר בהמשך השנה. כך נודע ל'גלובס".

בינתיים, החברה שידעה בשנים האחרונות מספר מקרים של 'כמעט הנפקה' לפי סכומים נמוכים יותר, השלימה בימים האחרונים גיוס של כ-2 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים, לפי שווי של 14 מיליון דולר, הזהה למחזור ההכנסות שלה ב-2005. ההערכה היא שבחברה צופים שיפור משמעותי בהיקפי הפעילות והרווחיות בשנה הקרובה, ולא שוללים מחשבה להמתין עם רעיון ההנפקה אפילו עד 2007, על-מנת לקבל שוויים גבוהים הרבה יותר מהשווי המתוכנן שהוזכר לעיל.

את הגיוס הנוכחי של מנגו הוביל בית ההשקעות סייבל שבשליטת שחר סיידון, אשר גם מכהן כדירקטור במנגו, ומחזיק בנתח מהחברה באמצעות קרן ההשקעות אינספיריישן אינווסטמנטס. בנוסף, נטלו חלק בגיוס בעלי מניות נוכחיים בחברה, וכן קופות הגמל של בנק מרכנתיל.

מלבד הגיוס הנוכחי, על-פי נתוני IVC גייסה החברה עד היום כ-10 מיליון דולר בשלושה סבבים. בין המשקיעים בחברה ניתן למנות את קרן ג'רוזלם גלובל, דנבאר טכנולוגיות הבורסאית ו-Courses Investments.

מנגו די.אס.פי הוקמה ב-1996 על-ידי היזמים מייק ברלין וברוך פלד, אשר מחזיקים עד היום במחצית מהחברה בחלקים שווים, ומשמשים כמנכ"לים משותפים בה. בשנתיים האחרונות מנגו השלימה פיתוח של מערכות לתחומי ה-VOD וה-HOMELAND SECURITY והחלה כבר בשנת 2005 למכור את מוצריה לחברות בינלאומיות מובילות כמו סיסקו האמריקנית. המטה של מנגו נמצא בירושלים, אך הרחבת הפעילות השיווקית שלה בחו"ל הביא בשנים האחרונות לכך שהחברה פתחה משרדים גם בארה"ב ובסינגפור.

את שנת 2005 היא סיימה עם הכנסות של כ-14 מיליון דולר ורווח תפעולי, לטענתה. מנגו צופה בשנת 2006 גידול של עשרות אחוזים בהכנסות וכן רווח נקי המוערך בכ-2 מיליון דולר. ההנפקה הציבורית המתוכננת צפויה להתבצע בשוק המקומי או באחד משוקי חו"ל.

מתקשה בהנפקות

מבט על העבר מגלה היסטוריה לא מוצלחת במיוחד באשר לניסיונותיה של מנגו לבצע הנפקות ציבוריות. כבר בשנת 2000 ניסתה כאמור החברה להנפיק בשוק המקומי באמצעות לאומי ושות' לפי שווי של כ-40 מיליון דולר, ולבסוף הסתפקה בהנפקה פרטית של 4.2 מיליון דולר לפי שווי של כ-20 מיליון דולר. ב-2004 ניסתה לגייס 5 מיליון דולר לפי שווי של כ-30 מיליון דולר ושוב לא צלחה, ובהמשך ביטלה גם תכנית להנפיק בבריטניה.

ברוך פלד, אחד משני מייסדי החברה, טוען כי הפיתוחים החדשים של מנגו בשנתיים האחרונות הפכו אותה לחברה בעלת סל מוצרים רחב, בשונה מעברה כחברת פרויקטים. "בכך התאפשר לנו לספק ללקוחות מערכות כוללות לעיבוד נתונים הן בתחום האבטחה והן בתחום הוידיאו", הסביר. "