הממשלה אישרה הקמת רשות תאגידים שתאחד את פעילות הרשמים הפועלים במשרד המשפטים

תאחד את יחידות רשם העמותות, רשם ההקדשות, רשם החברות, רשם המפלגות, רשם המשכונות, רשם השותפויות ורשם שמות העסק

הממשלה אישרה אתמול (א') את הצעת שרת המשפטים והחוץ, ציפי לבני, להקים את רשות התאגידים, שתאחד למסגרת ארגונית אחת את פעילות הרשמים השונים הפועלים במסגרת משרד המשפטים, ועוסקים ברישום תאגידים ובפיקוח עליהם.

הרשות החדשה תאחד את יחידות רשם העמותות, רשם ההקדשות, רשם החברות, רשם המפלגות, רשם המשכונות, רשם השותפויות ורשם שמות העסק. בשבוע שעבר, אישרה הממשלה את הקמת רשות הפטנטים, שתוקם במקום אגף הפטנטים, המדגמים וסימני מסחר במשרד המשפטים.

את הקמת הרשויות החדשות יזם מנכ"ל משרד המשפטים, אהרן אברמוביץ', כחלק מהתוכנית האסטרטגית של המשרד, שמטרתה לייעל את עבודתו ולהקים יחידות המתמחות בתחומים שונים.

במשרד המשפטים מקווים, כי הקמת רשות התאגידים תייעל את פעילות הרשמים השונים, תשפר את השירות לציבור ותחזק את אכיפת החוק כלפי תאגידים מסוגים שונים.

הרשות, אומרים במשרד, תביא לאיחוד כוח האדם, המשאבים והפעילות של היחידות השונות, ותיצור עבור הציבור כתובת ברורה בכל נושאי התאגידים, לסוגיהם השונים, שתשרת אותו בפניותיו השונות.

לדבריהם, הרשות גם תאפשר ליצור מנגנוני אכיפה של הוראות החוק השונות, ובייחוד חובת הדיווח הקבועה בחוק, וזאת במטרה להגביר את שקיפותם כלפי הציבור.

בראש רשות התאגידים יעמוד רשם תאגידים, שייבחר על-ידי ועדה מיוחדת לאיתור מועמדים, שהקמתה אושרה היום ע"י הממשלה. בוועדת האיתור יהיו חברים מנכ"ל משרד המשפטים ונציגי ציבור בכירים נוספים.