"הסוללות למחשבים הניידים שמשווקת ח.י אלקטרוניקה עובדות פחות מהמובטח"

חמוד ח'ליל, רופא ועו"ד במקצועו, מבקש מבית המשפט המחוזי בבאר שבע לאשר תביעה ייצוגית בהיקף של מיליוני שקלים נגד החברות דיסק קלאב באר שבע וח.י אלקטרוניקה ורכיבים בעילה של הטעייה על-פי חוק הגנת הצרכן. התובע מבקש לייצג את כלל הצרכנים שרכשו מחשבים ניידים בסניפים השונים של המשיבות יחד עם סוללת הגיבוי הסטנדרטית בעלת זמן עבודה רגיל של שעתיים ו-10 דקות, בניגוד למצג של המשיבות לפיו זמן העבודה של הסוללה הוא 5-6 שעות.

לדברי התובע, הוא רכש מחברת דיסק קלאב באר שבע מחשב נייד מתוצרת LG אלקטרוניקס שנציגתה הבלעדית בארץ היא ח.י. אלקטרוניקה תמורת 5,000 שקל. על-פי הוראות היצרן, הוא הטעין את סוללת הגיבוי במשך 24 שעות והחל להתכונן בהכנת הרצאה בנושא רשלנות רפואית בפני חבריו למקצוע בבודפשט שבהונגריה.

מצגת וכותרות ההרצאה הוכנו במחשב ועל-פי הערכתו אורך ההרצאה נע בין 3.5 שעות ל-4 שעות. כעבור שעה ו-50 דקות מההרצאה הופתע לראות הבהוב במחשב המציין כי הסוללה מתרוקנת, ואכן כעבור מספר דקות כבה המחשב. לדבריו, הוא נקלע למבוכה וההרצאה הושלמה ללא מצגת וללא כותרות בניגוד למה שציפה ותיכנן והואר נותר במתח רב ובמצב שקשה לתארו.

התובע מעריך את הנזקים שנגרמו לו בעיקר בשל עוגמת נפש ב-10,000 שקל ואת סכום הנזקים שנגרם לחברי הקבוצה כולה במיליוני שקלים. טרם נתקבלה תגובת המשיבות.