יו"ר ועד עובדי החברה לאוטומציה: פרסום מצב החברה מותר לפי חוק ומופיע בנתוני מבקר המדינה

מבקש לדחות על הסף את תביעת החברה נגדו בסך 2.5 מיליון שקל בטענה להוצאת לשון הרע

יו"ר ועד העובדים של החברה לאוטומציה, אריה גור, טוען בבית המשפט המחוזי בירושלים, כי כל הדברים שאמר ביחס למצבה של החברה הם אמת, כי מכתב העדכון שהוציא לעובדים בעניין מצבה של החברה הוא בעל חשיבות ציבורית ממדרגה ראשונה, וכי פעל מתוקף תפקידו ומתוקף אחריותו הציבורית.

גור אומר את הדברים במסגרת כתב ההגנה שהגיש לתביעה שהגישה החברה, בה תבעה ממנו 2.5 מיליון שקל בטענה להוצאת לשון הרע.

החברה באמצעות עו"ד אלדד יניב, טענה כי במכתב לעובדים שהוציא גור השתמע כאילו החברה עומדת על סף קריסה, איננה פועלת על-פי תוכנית עבודה שגיבשו מיטב המומחים, וכתוצאה מכך סופגת הפסדי ענק.

עוד ציינה החברה, כי מהפסד של 7.9 מיליון שקל ב-2003 היא עברה לרווחי שיא של 10.9 מיליון שקל ב-2004 ול-5 מיליון שקל ב-2005. זאת למרות תוכניות ההתייעלות וההבראה היקרים והמקיפים.

גור, טוען בכתב ההגנה, שהוגש באמצעות עו"ד תמיר כהנוב, כי החברה מנוהלת בצורה שערורייתית ולוקה בליקויים חמורים שלא נשמעו כדוגמתם. גור מביא דוגמאות לכך: לדבריו יו"ר דירקטוריון החברה משה אלקסלסי הוא מינוי פוליטי שכישוריו לא נבחנו קודם לכן על-ידי שום פורום אובייקטיבי, וכי מאז נכנס לתפקיד כיו"ר הדירקטוריון התחלפו בחברה ארבעה מנכ"לים, בתקופה של פחות משלוש שנים.

עוד במהלך שלוש השנים האחרונות פוטרו למעלה מ-200 מעובדי החברה כך שמצבת העובדים ירדה ל-400 בלבד. עוד נטען, כי המחזור השנתי של החברה ירד מ-280 מיליון שקל ב-2003 ל-250 מיליון ב-2004 ו-230 מיליון ב-2005.

גור טוען, כי לפי נתוני משרד מבקר המדינה, חובות לקוחות החברה עמדו נכון לסוף 2004 על סך 136 מיליון שקל מתוך מחזור כולל של 200 מיליון שקל.

גור מבקש לסלק את התביעה על הסף וטוען, כי זהו פרסום מותר לפי חוק איסור לשון הרע. (ת.א 8069/06).