בעלי עסקים בשוק הסיטונאי בת"א: לאסור על פינוי השוק עד להצגת כל האישורים הנדרשים בחוק

טוענים כי קיבלו אישור מהוועדה המקומית, לפיו השוק החלופי בצריפין חסר את האישורים הנדרשים * פינוי השוק בת"א אמור היה להתקיים היום

בית המשפט המחוזי בתל-אביב ידון מחר (ו') בבקשה שהוגשה על-ידי בעלי עסקים לשיווק תוצרת חקלאית בתחומי השוק הסיטונאי בתל-אביב, להוציא צו מניעה זמני האוסר על פינוי השוק עד להצגתם של כל האישורים הנדרשים על-פי החוק.

פינוי השוק הסיטונאי אמור להתקיים היום (ה') על-פי הודעתה של עיריית תל-אביב.

המבקשים, אליאס עובדיה וחברות נכסי בנימין רוזנצוויג ואחים כבביה שיווק פירות וירקות, טענו בפנייתם לבית המשפט, באמצעות עו"ד אבנר כהן, כי הוכח לכאורה כי אין בידי המשיבים - תנובה ועיריית תל-אביב - את האישורים המתאימים מהרשויות, וכי לא הושלמו כל העבודות וההתאמות הנדרשות על מנת לאפשר מהלך עבודה תקין בשוק החלופי במתחם צריפין.

לדברי המבקשים, השופט יהודה זפט קבע בהחלטתו ביוני 2005 קביעה אופרטיבית, לפיה המבקשים לא יפונו מהשוק הסיטונאי בטרם הושלמה הכשרת השוק במתחם צריפין. עד היום, לדבריהם, לא הומצאו להם אישורי הרשויות המוסמכים המעידים על הכשרתו והשלמתו של השוק החלופי.

לדבריהם, מבדיקה שערכו בוועדה המקומית לתכנון ובנייה מצפה אפק עולה, כי אין לשוק החלופי במתחם צריפין את האישורים הנדרשים על-פי החוק, לרבות טופס 4, אישור אכלוס ואישור הג"א, וטרם בוצעה ביקורת מטעם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה במקום.

לטענתם, היום התקבל אצלם אישור בכתב מטעם הוועדה המקומית, לפיו אין לשוק הסיטונאי החלופי שבצריפין את האישורים הנדרשים לפי החוק, לרבות טופס 4.

עוד טענו המבקשים, כי ברור כי פינוי השוק הסיטונאי לשוק החלופי נעשה בטרם הושלמה הכשרתו של השוק החלופי, וכי אי מתן הצו המבוקש יגרום להם נזק בלתי הפיך.

השופט יהודה זפט קבע, כי הדיון בבקשה להוצאת צו המניעה הזמני יתקיים היום אחה"צ במעמד הצדדים. (ת.א. 2200/05).

בתוך כך, מועצת הצמחים עתרה גם היא נגד פינוי השוק הסיטונאי בתל-אביב. המועצה פנתה היום לבית המשפט בבקשה דחופה למתן צו זמני, המורה לעיריית ת"א לעכב את ביצוע החלטתה להפסקת הפעילות בשוק לתקופה של 30 יום.

לדברי המועצה, באמצעות עורכי הדין אייל זליכה, יצחק גולדשטיין, ורומן קוגן, תקופה זו נדרשת להשלמת ההיערכות שתאפשר את העתקת פעילות המסחר הסיטונאי בצורה מלאה ומסודרת לשוק הסיטונאי החלופי בצריפין.

לדברי המועצה, אי היענות לבקשה תביא לפגיעה ממונית קשה בציבור המגדלים ובמחסור חמור בפירות ובירקות במטרופולין גוש דן.