תוכנה לניהול התקציב הביתי וחשבון הבנק - חינם באינטרנט

כחודש וחצי לפני יישום התקנות החדשות בדבר איסור חריגות בחשבונות הבנק, חונך משרד רואי החשבון שיפר, פוגל, ליבנה תוכנה חדשה לניהול תקציב המוצעת לשימוש חינם באינטרנט.

התוכנה, "תזרימית" שמה, מוגשת לציבור הרחב באתר האינטרנט www.tazrimit.co.il ומאפשרת לנהל את תקציב משק הבית או העסק ולדעת בכל רגע נתון את מצב חשבון הבנק. המטרה: תכנון נכון של התקציב וההוצאות העתידיות בניסיון להימנע מהפתעות לא נעימות ומחסימות מיותרות בחשבון הבנק. השימוש בתוכנה אינו מצריך ידע מוקדם בניהול חשבונות, האתר מאובטח ובנוסף מוצע למשתמשים שירות לקוחות פעיל על ידי מומחים בתחום.

תזכורת: ב-1.1.2006 אמורה הייתה להיכנס לתוקף הוראתו של הממונה על הבנקים, יואב להמן, האוסרת כל חריגה ממסגרת האשראי הבנקאית שהוקצתה ללקוח. המשמעות: המוני בתי אב ובתי עסק החיים על אוברדראפט החורג מגבולות המותר נדרשים להכניס סדר וביקורת בתזרים ההוצאות-מול-הכנסות, ולהישאר באופן מתמיד עם אצבע על הדופק. ברגע האחרון, בלחץ הבנקים, נדחה יישום התקנה בחצי שנה - אך גם היום, קרוב מאוד לשעת השי"ן, נראה כי רבים מהלקוחות אינם ממהרים להסדיר את ענייניהם מול הבנק.

עד כה, יש לציין, הציעו חלק מהבנקים ללקוחותיהם סדנאות לניהול תקציב נכון במטרה להכין אותם לשינוי. בסניפי בנק הפועלים חולקה גם תוכנה לניהול תקציב משפחתי בהנחיית מומחים לכלכלת משפחה.

גם בעלי העסקים, כאמור, יכולים לנהל באמצעות תזרימית את תזרים המזומנים בעסק. בסוף 2005, ערב מועד התקנות המקורי, חרגו 65% מהעסקים בענפי המסחר והשירותים במשק ממסגרת האשראי שלהם על פי נתוני איגוד לשכות המסחר. גם היום, לאחר דחיית הגזירה בחצי שנה, לא ברור מה שיעורם של העסקים שהסדירו את המסגרת מול הבנק.

התוכנה מוצעת בחסות האתרים www.ucan2.co.il ו-www.invoice4u.co.il, תוכנות עסקיות באינטרנט. בחברת ניהול חשבונות ישיר בע"מ, בעלת האתרים האלה, אומרים כי "החברה מאמינה במתן שרות לקהילה ובצורך של כל בית אב בישראל לאזן את חשבון הבנק ולצאת מהאוברדראפט, ולכן היא מעניקה את השירות חינם". "