מו"מ למכירת הוטבר לחברת ה-180 Solutions תמורת כ-52 מיליון דולר

הוטבר מפתחת תוכנה המשולבת בסרגל הכלים של הדפדפן ומאפשרת להשתמש בקישורים לשירותים שהיא מציעה

חברת הדוט-קום הישראלית, הוטבר (Hotbar.com), נמצאת במו"מ לקראת מכירתה. המו"מ, כך נודע, מתבצע לפי שווי של כ-52 מיליון דולר, כאשר הרוכש האפשרי, כך נודע, הוא חברת האינטנרנט 180 Solutions.

הוטבר מפתחת תוכנה ה"מתיישבת" על הדפדפן ומאפשרת למשתמשים לשנות את סרגל הכלים (ToolBar), ולשלב בו קישורים לשירותים שהיא מציעה. החברה, שהוקמה ב-1999 על ידי אורן דוברובסקי וגבי קרני, גייסה סך הכל כ-15 מיליון דולר (סבב הגיוס האחרון היה ב-2001). בין המשקיעים בהוטבר ניתן למנות את קרנות ההון סיכון יורופאנד ותמר וכן טכנורוב, קרן ABS ועוד. על פי נתוני IVC מכרה החברה בכ-35 מיליון דולר בשנת 2004.

הרוכשת, 180 Solutions, מפתחת תוכנות בתחום הפרסום המקוון. פעילותה של 180Solutions היא בתחום הנקרא Adware, או במילים אחרות - Spyware (רוגלה) - פעילות ידועה לשמצה בקרב הגולשים ומשתמשי המחשב. במקרה או שלא במקרה, פעילות זו מתקשרת לתביעה שהוגשה כנגד הוטבר לפני שנה ע"י יצרנית האנטי-וירוס סימנטק, שדרשה כי הוטבר תגדיר חלק מהתוכנות שלה כ-Adware.

180 Solutions הוקמה גם היא ב-1999, ופעלה בהחלה כחברה הראשונה שהציעה את המודל ההזוי (אז) של גלישה תמורת צפייה בפרסומות. בשנת 2002 שינתה החברה מודל עסקי ובתחילת שנת 2006 עתרה קבוצה לוועידה האמריקנית לסחר הוגן כי פעילותה של החברה מתקינה תוכנת פרסום על מחשבי המשתמשים ללא ידיעתם.