מרכז הירידים בצפון תל-אביב יורחב וישודרג: זכויות בנייה ל-160 אלף מ"ר

ייבנו מרכז סחר ותקשורת, שטחי מסחר, מלון, משרדים ושטחי עזר

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ת"א החליטה על מתן תוקף לתוכנית שדרוג מרכז הירידים. התוכנית ממוקמת בשטחים הסמוכים לרחוב רוקח, הגובלים בדרום עם פארק גני יהושע, במערב עם נתיבי איילון ובמזרח עם רח' רפידים. מטרת התוכנית היא שדרוג מרכז הירידים והפיכתו למרכז מודרני ואטרקטיבי.

התוכנית מציעה את חידושו של מרכז הירידים ובנייה חדשה תוך הגדלת זכויות הבנייה. המתחם ישמש מרכז לירידים ותערוכות כשימוש ראשי בהיקף של 71 אלף מ"ר לכל הפחות, ושימושים נלווים הכוללים מרכז סחר ותקשורת, מסחר, מלון, משרדים ושטחי עזר בהיקף של 74.5 אלף מ"ר לכל היותר. בנוסף יוקצו 15 אלף מ"ר לשטחים מגוננים ותצוגות חוץ.

במתחם ששימש בעבר את ה"דרייב אין" ניתן יהיה לבנות אולמות ספורט במבנים סגורים בלבד. מתקני הלונה-פארק יישארו במקומם, יחודשו וישודרגו לעת השלמת זכויות הבנייה. עקרונות הבינוי הוגדרו כך שהגובה המקסימלי בתוכנית יהיה 98 מטר, וש-40% משטח התוכנית יישאר כשטח פתוח.

מיקומו הנוכחי של מרכז הירידים, בסמיכות לצירי תחבורה מטרופולינים, ושטחו הגדול של המרכז המאפשר גיוון וגמישות בהפעלתו, מתאים לקונספט התכנוני העדכני שבבסיסו חיזוק מעמד ייעוד הקרקע הנ"ל כמרכז יחיד במטרופולין. התוכנית קודמה ולוותה על-ידי עיריית תל-אביב.

התוכנית מסדירה בהיבט התחבורתי את דרכי הגישה, כולל ירידה ועלייה לנתיבי איילון, ושינויים במערכת הדרכים הנובעים מכך. החניה החדשה שתיבנה תהיה תת-קרקעית, והחניונים יהיו פתוחים לציבור.