מרקורי רוכשת חברת סטארט-אפ מהגליל, תפנסופט, תמורת 18.5 מיליון דולר במזומן

תפנסופט מנוהלת על ידי אמיתי קורן שהוא גם יו"ר ובעל מניות החברה והיא שלוחתה של VSI הבינלאומית הממוקמת בארה"ב

חברת מרקורי , הנסחרת ברשימת ה-Pink Sheet של הנאסד"ק בניו-יורק, הודיעה היום (ג') על רכישתה של חברת הסטארט-אפ הישראלית, תפנסופט, תמורת כ-18.5 מיליון דולר במזומן.

את תפנסופט, הממוקמת בגליל, מנהל אמיתי קורן שהוא גם יו"ר ובעל מניות החברה והיא שלוחתה של VSI הבינלאומית הממוקמת בארה"ב שהחזיקה בטכנולוגיה של תפנסופט. תפן פיתחה מערכת service desk, מרכז שירות של המחשוב בארגון, מונחית מתודולוגיית ITIL. ובמילים אחרות, תפנסופט פיתחה תוכנה המנהלת את התהליכים באירגון ה-IT כגון ניהול שירותים, תקלות, שינויים במערכת, תצורה, ביצוע ובדיקת הביצוע עצמו.

עיסוקה של מרקורי הוא באופטימיזציה של טכנולוגיה לעסקים (BTO) והיא עוזרת ללקוחות למצות את הערך העסקי של טכנולוגיית המידע. החברה מספקת תוכנה ושירותים המאפשרים גם ניהול סדרי עדיפויות, כוח-אדם ונהלי מחשוב.

מרקורי עברה שלל של אירועים במהלך השנה האחרונה. האירועים שהתרחשו במרקורי משתקפים במניית החברה, שבשלהי שנה שעברה הגיעה לשפל של 25.7 דולר למניה. מאז השפל עברה המניה של מרקורי עליה משמעותית של כ-40% והתייצבה סביב 36-37 דולר למניה. למרות שערוריית האופציות, עזיבתו של המנכ"ל, אמנון לנדן והמעבר של מרקורי להיסחר ברשימת הפינק שיט הלא מכובדת של הנאסד"ק, הפגינה החברה עוצמה כלכלית למול כל האירועים השליליים עם שווי שוק של 3.21 מיליארד דולר.

את המסע צפונה של מרקורי ניתן לייחס לשני נושאים עיקריים. הראשון בהם הוא המובילות הטכנולוגית של מרקורי ועסקיה החזקים. השני, ולא פחות חשוב, הקשור באופן הדוק לנושא הראשון, הוא הערכה הקיימת בשוק וכן לפי פירסום קודם ב"גלובס" כי מרקורי עשויה להימכר לאחת מענקיות ההיי-טק כגון HP העולמית.

בין אם תימכר ובין לא, ועל רקע הקשיים שעוברת החברה בשוק ההון, מרקורי משדרת עסקים כרגיל. הרכישה של תפנסופט מהווה נדבך נוסף בחיזוק עסקיה של החברה. מרקורי מסרה, כי תפנסופט היא חברה בעלת מוצרים משלימים לחבילת המוצרים של מרקורי. מהחברה נמסר, כי המוצרים של תפן הם בבחינת השלמת פאזל המוצרים של מרקורי אשר יסייעו רבות כנגד מתחריה Software BMCו-HP העולמית שכבר מציעות גרסאות דומות לתוכנות שתפן פיתחה.

זו אינה הרכישה הראשונה שמרקורי מבצעת מאז פרוץ שערוריית האופציות. בפברואר השנה מרקורי השלימה את רכישת Systinet מבוסטון בתמורה לכ-105 מיליון דולר במזומן. הרכישה של סיסטנט הוגדרה אז על ידי מרקורי כ"צעד אסטרטגי". לפני כן, מרקורי השלימה את רכישתה של חברת BeatBox מפנסילבניה טכנולוגיות תמורת 14 מיליון דולר במזומן, ונסגרה כבר ב-1 בספטמבר, שנה שעברה.

בשלב זה מרקורי לא מספקת נתונים לגבי הרווח הנקי, משום שהיא ממתינה לתיקון הדו"חות. אך הנהלת החברה כן מסרה את היקף ההכנסותיה. בתחילת מאי, מסרה החברה כי היא מצפה שהכנסותיה ברבעון יגדלו ב-7% עד 9% בהשוואה לרבעון המקביל, כך שההכנסות יסתכמו ב-212.7-216.7 מיליון דולר. סכומים אלה נמוכים מהתחזית הממוצעת בשוק, שעמדה על 218.4 מיליון דולר, אך נמצאים בטווח התחזיות של האנליסטים, שצפו הכנסות בטווח שבין 211.7-226 מיליון דולר.

ביום שישי האחרון מרקורי הוציאה הודעה לפיה הוועדה המשפטית של החברה המליצה להגיש תביעה כנגד אמנון לנדן, המנכ"ל לשעבר של החברה. הוועדה גם המליצה לבטל 2.63 מיליון אופציות בשווי של כ-37 מיליון דולר למנכ"ל המודח. לנדן הודח מתפקידו בעקבות שערוריית האופציות. מרקורי נחשדה שנה שעברה כי ביצעה הליך שנקרא backdating. הליך זה קובע בדיעבד את תאריך מתן האופציות לזמן שפל במחיר המניה ובכך משיא את רווחיהם של אלו שקיבלו את האופציות.