ב-EMC לא יודעים עדיין מה לעשות עם השלוחה של RSA בישראל

החברה הודיעה על רכישת RSA תמורת 2.1 מיליארד דולר * החברה הקימה לאחרונה מרכז פיתוח בישראל לאחר רכישת 3 חברות מקומיות, אולם לא בטוח ש-RSA ישראל, לשעבר סאיוטה, תצטרף

ענקית פתרונות אחסון המידע, EMC, הודיעה ביום שישי על רכישה נוספת. הפעם, הלכה החברה לכיוון קצת שונה ורכשה את חברת האבטחה RSA Security, בתמורה לכ-2.1 מיליארד דולר במזומן. העסקה אמורה להיות מושלמת ברבעון השלישי או הרביעי של השנה.

כאמור, זוהי לא הרכישה הראשונה של EMC בזמן האחרון אולם זו הרכישה הכי משמעותית שלה - גם במונחים כספיים וגם בכיוון האסטרטגי. EMC שילמה הרבה מאוד עבור RSA - פרמיה של כ-22% על מחיר השוק של המניה (כ-23 דולר) ביום חמישי האחרון לפני הכרזת העסקה. ביום שישי זינקה מניית RSA את ההפרש בעוד מניית EMC איבדה כ-8% עקב הערכות כי המחיר גבוה מדי וכי EMC מהמרת ברכישה.

הרכישה תאפשר ל-EMC להציג ללקוח פתרון שלם בכל הנוגע לטיפול במידע. למוצרי האבטחה של EMC יתווספו פתרונות לניהול זהויות ותוכנות הצפנה של RSA. יו"ר ומנכ"ל החברה, ג'ו טוצ'י, אמר ביום שישי לאחר ביצוע הרכישה כי הוא מאמין ברכישה לטווח ארוך והסביר את המחיר הגבוה בכך שהוא היה תחרותי מפני של-RSA היו גם הצעות אחרות.

מבחינת הצד הישראלי, EMC ביצעה בחודשיים האחרונים שלוש רכישות בישראל: קאשיה, פרואקטיביטי ואנליירס. בעקבות הרכישות הכריזה EMC על הקמת מרכז פיתוח בישראל: EMC Development Center Israel. המרכז הישראלי הצטרף ל-4 מרכזי הפיתוח האחרים של EMC בארה"ב, בהודו, באירלנד, ובסין.

גם ברכישה הנוכחית יש צד ישראלי. לפני כשנה וחצי רכשה RSA את הסטארט-אפ סאיוטה (Cyota), תמורת כ-145 מיליון דולר. סאיוטה עוסקת בפיתוח פתרונות נגד הונאה למוסדות פיננסים. לאחר הרכישה הפכה סאיוטה למרכז הפיתוח של RSA בישראל.

כעת עוברת סאיוטה לידיים של EMC. לדברי יוסי פולק, המנהל האזורי של EMC, לחברה אין עדיין ודאות מה יקרה עם סאיוטה והאם היא תצטרף למרכז הפיתוח החדש שהוקם בישראל.

"מאוד יכול להיות ש-RSA תרוץ עם המותג שלהם כחטיבה נפרדת (כמו שהיה עם חברת VMware שנקנתה ע"י EMC). עד כה יש 3 חברות במרכז, והמשותף ביניהם הוא שכולן מספקות ערך מוסף למוצרים שלנו", אמר פולק.