"פארק הירקון" על שטח של 2,000 דונם צפוי לקום גם ברמת השרון

הקמת הפארק תתאפשר בדרך של מתן זכויות להקמת כ-3,000 יח"ד הצופות אל הפארק וימוקמו לאורכו

בשורה לתושבי רמת השרון: הופקדה תוכנית מפורטת להקמת פארק ירוק בשטח של 2,000 דונם בסמוך למרכז הטניס.

ראש עיריית רמת השרון, איציק רוכברגר, חתם בסוף השבוע על תוכנית "רצועת הנופש", בשטח כולל של 3,500 דונם. התכנית כוללת הקמת פארק לאומי (מטרופוליני) מהגדולים בארץ, בשטח של 2,000 דונם, שישתלב במרכז הטניס של רמת השרון ובכפר הירוק, לצד מרכז תחבורה שישלב רכבת קלה ואצטדיון נופי משוקע בקרקע.

במסגרת התוכניות, מתוכננים במתחם הכפר הירוק גנים בוטניים ומיזמים חקלאיים שיהיו פתוחים לקהל, כאשר מוקדי הפעילות יחוברו על ידי שבילי הליכה, מסלולי רכיבה על אופניים ויכללו גם מתחמי פעילות ספורט ומחנאות.

התוכנית מותאמת לתוכנית תמ"מ 5/2 - "פארק הירקון", ועל-פיה אושרה להפקדה בוועדה המחוזית בפברואר 2004 תוכנית המתאר של רמת השרון. רוכברגר הוסיף, כי "התוכניות קודמו על-פי חזונה של רמת השרון לשימור השטחים הפתוחים לרווחת כל תושבי הסביבה, תוך מתן דגש על בניית אזורי פעילות ונופש לשעות הפנאי".

הקמתו של הפארק תתאפשר בדרך של מתן זכויות להקמת כ-3,000 יחידות דיור הצופות אל הפארק ושימוקמו לאורכו, וזאת בהתאם לסקרי תחבורה ואיכות הסביבה.

לדברי רוכברגר, "תוכניות הבנייה העתידיות בעתודות הקרקע באזור מתחם הטניס, מתוכננות לטווח הרחוק ומדובר בבניה שתהיה לטובת דור העתיד של רמה''ש ולצעירים שיוכלו להישאר בעיר גם בשנים הבאות, תוך הרחבת השטחים הירוקים של העיר.

"התוכנית שקידמנו מהווה התחלה של עידן חדש לתושבים ועתיד ירוק יותר לרמת השרון. הרעיון שעומד מאחורי התוכניות הוא למנוע בנייה רוויה בתוככי המושבה הוותיקה, ולאפשר את ההמשכיות של העיר במסגרת הגידול הדמוגרפי בעתודות הקרקע. המרקם הקהילתי של העיר, הליבה שלה והשטחים הירוקים לא ייפגעו וישאירו את העיר ירוקה, נעימה ואיכותית. המטרה בסופו של דבר היא ליצור בנייה מבוקרת מעבר לכביש 5 בשנים הקרובות".