עובדי מפעל החטיפים של עלית בשדרות חזרו מנופש בים המלח - לנפילת קסאם

קאסם נחת במגרש החנייה של מפעל עלית מזון באזור התעשייה שער הנגב * עובדת נפצעה קל * ארז ויגודמן: המפעל חזר לייצר כרגיל * עופרה שטראוס: אני מצדיעה לעובדים

רקטת קסאם נחתה היום (א') בצהריים במגרש החנייה של מפעל עלית מזון, מפעל החטיפים של שטראוס-עלית , שבשותפות (50%) עם יצרנית החטיפים חברת פריוטליי האמריקנית מקבוצת פפסיקו.

נודע כי רק היום חזרו כל 130 עובדי מפעל החטיפים בשער הנגב מנופש של שבוע, עם משפחותיהם, בים המלח, על מנת לנוח מהמצב הקשה באיזור.

עופרה שטראוס, יו"ר שטראוס-עלית, מסרה בתגובה: "פתחתי את המשמרת ב-7:30 בבוקר עם עובדי שדרות, ולצערי חזרתי לשם בעקבות הקסאם. אני מצדיעה לעובדים על עמידתם ב-6 השנים האחרונות בהתקפות הקסאמים על שדרות. העובדים נחושים, ואני משוכנעת שנחישותם תעמוד להם לעזר".

שטראוס שוהה בשעה זו בבית החולים, לשם פונתה העובדת שנפגעה מרסיסי הקסאם.

"ברוך השם אין פגיעה במפעל וכמובן בעובדים, למעט פצועה קל ברגלה שעוברת בשעה זו ניתוח", אמר לגלובס מנכ"ל שטראוס-עלית ישראל, גיורא בר-דעה.

בר-דעה ציין, כי למרבה המזל נחת הקסאם במגרש החנייה של המפעל. עוד אמר כי "הבאנו צוות שיעזור לעובדים הנמצאים תחת חרדה, כולל פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, אבל בינתיים כל העובדים חזרו לעבודה וגם כל קווי הייצור מייצרים במלוא התפוקה".

בר-דעה הוסיף, כי "כל העובדים במפעלי עלית בארץ, כולל במפעלינו בישובים בצפון הארץ, עובדים בתפוקה מלאה מאז תחילת השבוע השני למלחמה, מאז שקיבלנו את אישור פיקוד העורף לעבודה בכל מפעל שהוא ממוגן ועם מקלטים". במקביל העבירה שטראוס-עלית משפחות של עובדים המתגוררים באיזורי הטילים בצפון, למרכז הארץ.

הקסאם שפגע בצהרים בשטח מפעל עלית מזון באיזור התעשייה שער הנגב, הסמוך לשדרות, מייצר חטיפים מלוחים ומעסיק כ-130 עובדים. עלית העדיפה להמשיך בעבודה כשהעובדים מרוכזים יחד, תחת סיוע אנשי המקצוע, במקום לפזרם לבתיהם, הן על מנת לסייע לעובדים בתמיכה נפשית והן על מנת להמשיך להתנהל כרגיל.

נשיא שטראוס-עלית, ארז ויגודמן, ששוחח עם "גלובס" בדרכו מהמפעל בשדרות לבקר את הפצועה, ציין כי העובדת שנפגעה ברגלה, נפצעה מרסיסים. גם ויגודמן ציין כי המפעל חזר לייצר כרגיל. "צריך לזכור שכל השנים אנחנו עומדים בסיטואציה לא פשוטה זו, וממשיכים לגדול ולצמוח, למרות החרפת המצב בשנתיים האחרונות וכך נמשיך לעשות גם עכשיו, בזכות הגיבורים האמיתיים של המערכה הזאת", אמר ויגודמן. "אלה הם העובדים והמנהלים שלנו כאן בשדרות, שנמצאים כאן במערכת לחצים קשה בשנתיים האחרונות".

לפני כחודשיים כבר נפל בחצר מפעל זה קסאם, אך למרבה המזל היה זה בשעת בוקר מוקדמת, בטרם הגיעו העובדים למקום. ויגודמן הוסיף כי "האנשים כאן מתמודדים עם בסיטואציה קשה בצורה יוצאת דופן". לדבריו אין לפזר את העובדים לבתיהם, כי "חלק מהטיפול הוא להחזיר את העובדים לשגרה, בתוך המסגרת".

עוד אמר: "כולנו חייבים לעשות מאמץ לשמור על השיגרה, כי אנחנו מסוגלים להתמודד עם המצבים האלה, כעסקים בישראל וכמשק וכלכלה. למרות שזהו מצב משברי אמיתי, כולל מה שקורה בצפון הארץ. המסר החשוב ביותר הוא שהעורף הישראלי והעסקים הישראלים מסוגלים להתמודד כרגיל, או כמעט כרגיל, בזכות האנשים בקו החזית בשדרות ובצפון. הם אלה שנותנים את הביטוי לעוצמתנו כמדינה, כעורף וכלכלה".