נסראללה: אם הייתי יודע שיש סיכוי 1 ל-100 שחטיפת החיילים תוביל למלחמה, לא הייתי מבצע אותה

(עדכון) - טוען שמתקיים מו"מ לחילופי שבויים בין ישראל לחיזבאללה, מעריך: לא יהיה סיבוב שני מול ישראל

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, מאשר כי מתקיימים מגעים לשחרור החיילים החטופים.

בראיון ששודר הערב (א') בתחנת הטלוויזיה הלבנונית New TV אמר נסראללה כי המשא-ומתן יתנהל באמצעות יושב ראש הפרלמנט, נביל ברי, וכי איטליה והאו"ם מעוניינות לתווך בין הצדדים.

נסראללה העריך כי לא יהיה סיבוב מלחמה שני של עימות עם ישראל. הוא הוסיף, כי אם היה חושב שיש סיכוי של אחד למאה כי חטיפת החיילים הייתה גורמת לפריצת מלחמה, לא היה מבצע את החטיפה.

לנסראללה בעיה תדמיתית קשה בלבנון, לאור ההרס הרב שהותירה המלחמה. בערוץ 2 דווח הערב, כי סקר בלבנון מראה כי שני שלישים מהאזרחים שאינם שיעים במדינה סבורים כי חיזבאללה הפסיד במלחמה מול ישראל.

הבוקר דיווח העיתון המצרי "אל-אהרם" כי "ישראל, חיזבאללה וחמאס השיגו סיכום עקרוני על עסקת שבויים, שתכלול את שחרורם של שלושת החיילים החטופים, תמורת שחרור אסירים לבנוניים".

על פי הדיווח, ממשלת גרמניה מתווכת בין הצדדים ובעוד כשבועיים צפויה העסקה לצאת אל הפועל. אפשרות אחת היא כי העסקה תתבצע בו זמנית, אולם נבדקת האפשרות לפיה שני החיילים החטופים, אהוד גולדווסר ואלדד רגב, ישוחררו ולמחרת תשחרר ישראל את האסירים הלבנוניים שברשותה. העיתון מדווח עוד כי אם המגעים יבשילו, תסלל הדרך גם לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט.