המתלוננת נגד עופר גלזר תובעת ממנו מיליוני שקלים: "נגרמה לי נכות נפשית"

לטענת המתלוננת, מעשיו המגונים של גלזר הותירו אותה נכה נפשית לצמיתות בשיעור של 40%

בית המשפט המחוזי בת"א התיר היום (ד') לפרסם את דבר הגשת תביעת פיצויים אזרחית בגין נזקי גוף, שהגישה אחת המתלוננות נגד עופר גלזר, בעלה של שרי אריסון. לדבריה, מעשיו הנפשעים של גלזר הסבו לה סבל רב ונזקים נפשיים בריאותיים וכלכליים קשים והפכו אותה לשבר כלי. גלזר טוען כי התביעה מוכחשת, וכי יש לו טענות מקדמיות ואחרות טובות מאוד להדיפתה.

התביעה הוגשה לפני כחודש וחצי לבית המשפט המחוזי בת"א ללא ציון סכום הפיצוי המבוקש, ואולם הסכום עומד כנראה על לפחות 2.5 מיליון שקל, שהוא הסכום המינמלי להגשת תביעות לבית משפט זה.

מדובר בתביעה שהגישה האחות המיילדת (42) שטיפלה באריסון, בעת שזו החלימה מניתוח שעברה. התביעה מתבסת על הרשעות של גלזר בביצוע מעשים מגונים והטרדות מיניות כלפי האחות, ביממה בה שהתה בביתם של בני הזוג.

האחות טוענת, באמצעות משרד עוה"ד מ.זליגמן ושות', כי במעשיו הנלוזים חיבל גלזר בנפשה, שלל ממנה את האוטונומיה על גופה, הפר את צנעתה, רמס ברגל גסה את כבודה וגרם לה לנזקים חמורים ובלתי הפיכים שהותירו אותה נכה נפשית לצמיתות בשיעור של 40%.

סיוטים בלילות

התביעה נתמכת בחוות דעתו של ד"ר אלקס אביב, מומחה בפסיכאטריה, מנהל מחלקה במרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל. בהתאם לחוות דעתו של ד"ר אביב בנוגע להשפעת המעשים על מצבה הנפשי של המתלוננת, נקבעה לה נכות נפשית לצמיתות בשיעור של 40%. ד"ר אביב המליץ על טיפול פרטני ארוך טווח אצל פסיכותרפיסט, בעל הכשרה וניסיון בטיפול בקורבנות תקיפה מינית, וכן מעקב אצל פסיכיאטר.

על פי כתב התביעה, המתלוננת הפכה מאשה בריאה בנפשה, עצמאית ושמחה, לאשה דיכאונית, חסרת ביטחון, מפוחדת ותלותית, לאחר מעשיו של גלזר.

נטען כי התובעת סובלת משחזור מתמשך וחוזר של האירוע הטראומטי בדימויים, תמונות, מחשבות, מגע וחלומות חוזרים על פגיעה מינית בה ובאחרים. כמו כן, היא סובלת ממצוקה פסיכולוגית ופיזית קיצונית, הפרעות בשינה וסיוטים בלילות, פחדים וחרדות רבות, מצב רוח ירוד מתמשך, קושי משמעותי בריכוז וקשב ונטייה לרגזנות ולהתפרצויות זעם.

עוד נאמר בתביעה כי לפגיעה הפיזית והנפשית, קיימות בנוסף להשלכות הרגשיות הללו, גם השלכות בריאותיות חברתיות, תפקודיות ותעסוקתיות.

לבקשתו של גלזר, הוציא בית המשפט צו איסור פרסום על עצם הגשת התביעה תוכנה וכל הקשור בה. ואולם, לאחר שבית המשפט המחוזי בת"א דחה אתמול את ערעורו של גלזר על הרשעתו במעשים מגונים ובהטרדות מיניות שביצע בתובעת ובמתלוננת נוספת, הסכים גלזר לפרסם את דבר הגשת התביעה.

גלזר נידון לשישה חודשי מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי, קנס של 10 אלפים שקל ופיצוי כספי לתובעת ולמתלוננת הנוספת בסך 15 אלף שקל. (ת.א. 1960/06).