אפריקה משלימה את רכישת השליטה בפקר פלדה: רכשה מניות משפחת פקר ב-75.3 מ' ש'

תחזיק ב-% 57.6 מהחברה * רכשה את המניות לפי שווי חברה של 320 מיליון שקל * פקר פלדה הינה קבוצת הפלדה הגדולה בישראל כיום

אפריקה ישראל חתמה על הסכם עם משפחת פקר לרכישת כל החזקותיה של המשפחה בחברת פקר פלדה . על פי ההסכם תשלם אפריקה 75.3 מיליון שקל עבור המניות, מה שמשקף לחברה שווי של 320 מיליון שקל, כאשר סכומים אלה יותאמו לכל דיבידנד שיחולק, ככל שיחולק, עד להשלמת העסקה.

בכך משלימה אפריקה ישראל את ההשתלטות על החברה ותחזיק ב-% 57.6 ממניות פקר פלדה.

פקר פלדה הינה קבוצת הפלדה הגדולה בישראל כיום וביססה את מעמדה זה לפני 3 שנים עם מיזוגה של חברת ידפז לתוך הקבוצה. פקר פלדה הינה בעלת כ-70% בחברת "נגב קרמיקה" הגדולה בתחומה בישראל. היקף ההכנסות השנתי של פקר פלדה הסתכם אשתקד בכ-1.2 מיליארד שקל.

בששת החודשים הראשונים של שנת 2006 הסתכמו מכירות החברה בכ-605 מיליון שקל. הרווח הנקי של פקר פלדה בשנת 2005 היה כ-20.4 מיליון שקל ובחצי הראשון של 2006 הסתכם הרווח הנקי בכ-22.4 מיליון שקל. לפקר פלדה 6 מפעלים בקרית מלאכי, בירוחם, באשקלון, בחיפה, ביבנה ובאור עקיבא והיא מעסיקה בישראל יותר מ-1,000 עובדים.

לב לבייב, יו"ר דירקטוריון אפריקה ישראל, אמר עם השלמת העיסקה: "לאחר 13 שנים שבהן אפריקה ישראל ומשפחת פקר הלכו יחדיו בשותפות מיוחדת וטובה, החלטתי להמליץ בפני דירקטוריון אפריקה ישראל להשלים את רכישת מלוא השליטה בפקר פלדה וזאת בהתאם לאסטרטגיה של הקבוצה, במסגרתה אפריקה ישראל רוכשת שליטה בחברות בעלות פוטנציאל להמשך צמיחה". לבייב הוסיף כי פקר פלדה הינה פעילות סינרגטית לעסקי הליבה של אפריקה ישראל.

נלי פקר, מנכ"ל פקר פלדה: "לאחר עשרות שנים של פעילות במסגרת החברה, החליטה משפחת פקר למכור את חלקה בשל המיעוט היחסי של אחזקתה (23.5%) ובהתחשב בנטיית הלב והעיסוקים של הדור הצעיר במשפחה, שאינו מועסק בחברה ואשר פנה לתחומים אחרים. העברת השליטה המלאה לאפריקה ישראל מבטיחה כי "מפעל החיים" של משפחת פקר ימשיך לשגשג וכי התרבות הארגונית וטיפוח העובדים ימשיכו להוות נושאים מרכזיים בניהול החברה".

פקר פלדה הוקמה בשנת 1933 ע"י סב המשפחה נפתלי פקר ז"ל. עם העברת שרביט הניהול של החברה ליוסף פקר בתחילת שנות ה-50 הרחיבה קבוצת "פקר פלדה" את פעילויותיה והקימה אתרי יצור בכמה מקומות בישראל. בתחילת שנות ה-70 יזם יוסף פקר את הקמת החברה הבת נגב קרמיקה שהפכה במשך השנים לחברה המובילה בישראל בתחומה. בשנת 1995 הועבר שרביט הניהול בקבוצה לנלי פקר, אשר שקד על הרחבת הפעילות התעשייתית ביצע מיזוגים בשני התחומים העיקריים והוציא את הקבוצה לפעילות בחו"ל. בני משפחת פקר כוללים את יוסף ,נלי, אורי וטליה בריו פקר.