אביגדור קפלן, אלישע ינאי ושוקי גלייטמן יגייסו 200 מיליון דולר לחברת בלאנק-צ'ק בוול-סטריט

השלושה מכהנים כדירקטורים ב-ATAC שהגישה ביום שישי טיוטת תשקיף ראשונה ל-SEC * בכוונת החברה למזג לתוכה פעילות של חברת טכנולוגיה ישראלית או זרה בעלת פעילות בישראל > טלי ציפורי

רכבת ההנפקות של חברות הבלאנק-צ'ק הישראליות (או בעלות זיקה ישראלית) אינה עוצרת באדום. שלושה חודשים לאחר ש-IGPA של מתי קרפ וכרמל ורניה השלימה הנפקה בוול-סטריט וגייסה כ-51 מיליון דולר, ובעוד פורטיסימו אקוויזישן של יובל כהן וצ'רצ'יל ונצ'רס של איציק פישר מחכות לתורן, מתפנה עוד חברת בלאנק-צ'ק תוצרת ישראל לנסות את מזלה. ביום שישי האחרון הגישה חברת הבלאנק-צ'ק Advanced Technology Acquisition corporation טיוטת תשקיף ראשונה ל-SEC (רשות ני"ע האמריקנית).

על-פי הטיוטה, ב-ATAC מכוונים גבוה ומתכננים לגייס 200 מיליון דולר (!) באמצעות הנפקה של 25 מיליון יחידות לפי מחיר של 8 דולר ליחידה. כל יחידה כוללת בתוכה מניה רגילה אחת ואופציה אחת הניתנת למימוש למניה רגילה לפי מחיר מימוש של 6 דולר. בדומה לחברות בלאנק-צ'ק אחרות, אם תושלם הנפקתה של ATAC כמתוכנן, תירשם היחידה למסחר בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב. חתם ההנפקה הוא בנק ההשקעות האלמוני CRT Capital Group, שיקבל את האופציה לרכוש מהחברה 3.75 מיליון יחידות נוספות ולהגדיל את סכום הגיוס ב-30 מיליון דולר נוספים.

חברות בלאנק-צ'ק (צ'ק פתוח) הן שלדים בורסאיים, ריקים מפעילות, המגייסים הון על-מנת למזג לתוכם פעילות של חברות פרטיות (לרוב סטרט-אפים) במטרה לאפשר להן להיכנס לבורסה בדלת האחורית. לרוב, עם השלמת המיזוג ההפוך, משנה השלד את שמו ומקבל צורה של חברה בורסאית לכל דבר.

מהתשקיף של ATAC עולה כי החברה, הרשומה במדינת דלוור שבארה"ב, מעוניינת למזג לתוכה פעילות של חברת טכנולוגיה ישראלית או זרה בעלת פעילות/נציגות בישראל או שמתכננת להקים (עם השלמת המיזוג) פעילות בישראל, כגון מרכז מו"פ, מרכז ייצור או סניף הנהלה. כיום, משרדי ההנהלה של ATAC ממוקמים ברחוב אחימאיר ברמת-גן.

כמו במקרה של חברות בלאנק-צ'ק אחרות, הייחוד של ATAC טמון בדירקטוריון שמלווה אותה. בראש הדירקטוריון יושב משה בר-ניב (58), כיום שותף בקרן ההון סיכון הישראלית Ascend טכנולוג'י פרטנרס. בר-ניב מחזיק כיום ב-28% מהשלד. מנכ"לית ATAC היא ליאורה לב, גם היא שותפה ב-Ascend טכנולוג'י פרטנרס המחזיקה ב-28% מהון השלד.

שלושת הדירקטורים הנותרים בחברה הם אלו ששמם אומר לא מעט לבכירי המשק הישראלי. הראשון הוא אביגדור קפלן, מנכ"ל כלל ביטוח מזה עשור; השני הוא אלישע ינאי, סגן נשיא בכיר במוטורולה העולמית ומנכ"ל מוטורולה ישראל, והשלישי הוא שוקי גלייטמן, כיום שותף-מנהל בקרן ההון סיכון פלטינום ובעברו מנכ"ל שרפ"ק טכנולוגיות, מנכ"ל אמפל והמדען הראשי במשרד התעשייה והמסחר. גלייטמן מחזיק גם הוא ב-28% מהשלד, בעוד לקפלן יש אחזקה של פחות מ-1% ולינאי אחזקה של 1.3%. כסמנכ"ל הכספים של ATAC מכהן ג'וזף ניוהאוס, שחתום, בין השאר, על מיזוגה של אקסיס מובייל לתוך שלד בורסאי ב-AIM.

עוד עולה מהתשקיף כי בעלי מניות נוספים שהשקיעו בחברה הם שרפ"ק טכנולוגיות (9.3%) ושרפ"ק (4.7%), שתיהן חברות הנמצאות בשליטת איציק שרם, יאיר פודים, רובין צימרמן ואביגדור קלנר.

חברות הבלאנק-צ'ק דוגמת ATAC מתמודדות מול לא מעט מתחרות. לפי התשקיף, בשלוש השנים האחרונות 69 חברות בלאנק-צ'ק ביצעו הנפקה בשוק ההון האמריקני, ורק תשע מהן מיזגו לתוכן פעילות. 28 נוספות חתמו על מזכר הבנות לביצוע מיזוג, אך לא השלימו אותו עדיין, ואחת נוספת נואשה והחליטה לחלק בחזרה את הונה בין משקיעיה ולחדול מלהתקיים. לפיכך, קיימות כיום 31 חברות בלאנק-צ'ק שעדיין לא מיזגו לתוכן פעילות ומנהלות הון של 2.5 מיליארד דולר. כמו-כן, יש היום על המדף 53 חברות נוספות שמעוניינות להשלים הנפקה וסך ההון שהן מתכננות לגייס נערם לכ-4.4 מיליארד דולר.

בדומה לעמיתותיה, גם ל-ATAC מוקצב פרק זמן של 18 חודשים במהלכו היא צריכה למזג לתוכה פעילות, ולא - תתפרק ותחלק את נכסיה בין בעלי מניותיה. אם במהלך 18 החודשים תחתום החברה על מזכר הבנות למיזוג, יוארך חלון הזמן ל-24 חודשים. "