השגריר של Pinpoint

מזה 11 שנה, מאז פרש יעקב פרי מהמגזר הציבורי, הוא הספיק לכהן כמנכ"ל של חברה פרטית אחת וכיו"ר של שתי חברות ציבוריות. בין לבין, הוא גם הפך למיני-כוכב טלוויזיה במסגרת השתתפותו כשופט בעונה הראשונה של תוכנית הריאליטי "השגריר". פרי פרש מתפקידו כראש השב"כ בתחילת מארס 95' לאחר כהונה בת שבע שנים ושירות בן קרוב ל-30 שנה. ראש-הממשלה דאז אשר מינה אותו לתפקיד ראש היחידה היה יצחק שמיר.

זמן קצר לאחר פרישתו מהמגזר הציבורי, מונה למנכ"ל ונשיא סלקום. תחת שרביטו של פרי הפכה סלקום לזכיינית הסלולר הגדולה במדינה ועקפה בסיבוב את פלאפון, שקיבלה רישיון להפעלת רשת סלולר במדינה הרבה לפניה. כהונתו כמנכ"ל סלקום הפכה את פרי לאחד השכירים העשירים במשק ועם פרישתו ממנה הוא צבר הון של קרוב ל-40 מיליון שקל.

פרי פרש מסלקום בסוף שנת 2002 וזמן קצר אחר כך מונה ליו"ר בנק המזרחי-טפחות וגם ליו"ר ליפמן, שעושה בימים אלו את דרכה לזרועותיה של וריפון האמריקנית. גם במסגרת תפקידיו אלו הוא לא קופח כלכלית. כך למשל, בשנת 2005 עמדה עלות שכרו בבנק המזרחי-טפחות על כ-2.2 מיליון שקל, ואילו בליפמן הוא מימש אופציות ברווח של קרוב ל-20 מיליון שקל. מלבד תפקידיו בליפמן ובמזרחי-טפחות, מכהן פרי גם כדירקטור במגל, הנסחרת בנאסד"ק.

לפרי יש תואר ראשון במזרחנות והיסטוריית העם היהודי מהאוניברסיטה העברית והוא בוגר התוכנית למנהלים של אוניברסיטת הארוורד. "