העליון קבע סופית: רוכב אופנוע יפצה את השופט בדימוס מישאל חשין על נזק למכוניתו

באוגוסט 2002 פגע אופנועו של פרדי נצר במכוניתו של סגן נשיא ביהמ"ש העליון בדימוס, וזו סטתה ממסלולה ופגעה בעמוד חשמל * פרשנות: לחשין הייתה עדנה

ביהמ"ש העליון קבע סופית, כי על רוכב האופנוע פרדי נצר יהיה לשלם לסגן נשיא בית המשפט העליון (בדימוס) מישאל חישין ולמדינה סכום של 13 אלף שקל בשל נזקים שאירעו למכונית הוולבו הממשלתית, בה נהג חישין בעת התאונה עם רוכב האופנוע.

בכך נדחתה בקשתו של נצר לקבל רשות ערעור על פסק דין בית המשפט המחוזי אשר דחה את ערעורו כנגד פסק דין בית משפט השלום שחייב אותו בתשלום האמור. באוגוסט 2002 ארעה תאונה בין רוכב האופנוע לחשין שעה, שהאופנוע - לפי פסק הדין - פגע במכונית השופט, וזו סטתה ממסלולה ופגעה בעמוד חשמל.

נצר הגיש תביעה של 30 אלף שקל כנגד מישאל חישין בשל הנזקים שנגרמו לו ואילו חישין והמדינה בתגובה הגישה תגובה נגדית לתשלום נזקים של 13 אלף שקל.

שופט השלום דוד מינץ קיבל במלואה את גירסתו של חישין לפיה נצר נסע מימנו של חישין וסטה ימינה לעבר הרכב ובשל סטייה זו נגרמו הנזקים למכונית הוולבו.

השופט דחה את הטענה של נצר אשר רכב על אופנוע מסוג סוזוקי, וטען כי נסע משמאלו של הרכב. ערעור שהגיש נצר לבית המשפט המחוזי נדחה על ידי השופטים צבן, שפירא ונועם. השופטים קבעו כי למרות שמדובר בגרסאות קוטביות הרי שהנתונים האובייקטיבים ברורים וחדים למראה. עוד דחו השופטים אמירות והתבטאויות לא מעטות בערעור כאילו הגורמים המעורבים חברו יחד כדי לפגוע ברוכב האופנוע. וזאת כדי להגן על השופט חישין על כך הגיש נצר ערעור לבית המשפט העליון.

השופטת ארבל דוחה את טענתו של נצר לפיה הכרעתו של בית משפט השלום הושפעה מהעובדה שחישין כיהן כמשנה לנשיא בית המשפט העליון וכי שופט השלום נאלץ לדון בעניינו של שופט בית המשפט העליון והדבר הביא ליחס מועדף ובלתי שוויוני ממנו נהנה חשין.

עוד טען נצר לקנוניה שנרקמה בין המדינה לרשויות כדי להלין מתיק החקירה תרשומת ורישום שנעשו על ידי השוטר שהגיע אל מקום התאונה. השופטת אומרת כי אין כל יסוד ובסיס לטענה הזו שכן התברר שבתחנות המשטרה משמידים לאחר כשנה עד שנה וחצי תרשומות של אירועים דוגמת אירוע התאונה האמורה.

השופטת ארבל אומרת, כי אין בכל החומר שהובא בפניה ולו דבר אחד שיתמוך באופן ממשי בטענות שהעלה נצר, וכי הבקשה איננה עונה על הקריטריונים של קבלת רשות ערעור.